«Габбл» продовжить наукові спостереження до 2026 року

На 32 році своєї роботи у космосі телескоп «Габбл» вшосте отримав новий п'ятирічний контракт з Науковим інститутом космічного телескопа у Балтиморі. Це означає, що до літа 2026 року він продовжуватиме свою наукову роботу. За словами NASA, за кілька тижнів телескоп виведуть з безпечного режиму та повернуть до роботи його інструменти.

NASA

Як справи у «Габбла»?

Космічний телескоп «Габбл» вже 31 рік працює на земній орбіті та приніс кілька мільйонів зображень небесних об'єктів — зірок, туманностей, галактик, планет. З «Габблом» ми вперше побачили ультрафіолетові полярні сяйва на Сатурні та змогли уточнити значення сталої Габбла.

«Габбл» працює вже у шість разів довше, ніж мав би, та разом з рядом поломок у космосі, пережив і кілька поколінь нових технологій на Землі, та досі чекає на своїх наступників — телескоп «нового покоління» імені Джеймса Вебба і телескоп імені Ненсі Роман.

25 жовтня, у NASA прийняли рішення знову перевести телескоп у безпечний режим. За повідомленням команди, наукові інструменти телескопа втратили синхронізацію, а тому їм довелося призупинити наукові спостереження. І поки вчені продовжують розслідування причини проблем із синхронізацією, жодних додаткових поломок не знайшлося.

А тому 7 листопада інженери ввели в дію камеру ACS (Advanced Camera for Surveys), оскільки на її роботу найменше впливають помилки синхронізації. Усі інші інструменти залишаються у безпечному режимі до 25 жовтня. Однак це не завадило укласти новий контракт на наукову роботу з «Габблом».

Хто головний по «Габблу»?

Вже 2009 NASA вирішило припинити його технічне обслуговування — тоді йому вп'яте і востаннє встановили нові акумулятори і датчики. Це не змусило агентство відмовитися від роботи з телескопом, тож кінцевого терміну його роботи не оголошують, а навпаки, продовжують контракти на обслуговування.

І продовжують їх з Науковим інститутом космічного телескопа у Балтиморі. Новий покриває роботи, необхідні інституту продовження підтримки наукової програми «Габбла». Ця підтримка включає розробку нових систем, розвиток досліджень та забезпечення роботи архіву даних.

Рішення продовжує наукову місію Хаббла до 30 червня 2026 року та збільшує вартість існуючого контракту приблизно на 215 мільйонів доларів (на загальну суму близько 2,4 мільярда доларів).

Наступного тижня команда NASA приступить до визначення порядку відновлення інструментів, що залишилися у безпечному режимі. А поки тим часом телескоп імені Джеймса Вебба отримав нову дату запуску вже на 18 грудня цього року, а у NASA вже завершилося проєктування телескопа імені Ненсі Роман — його запуск на орбіту планують не пізніше 2027 року.