Вірус сказу та котик Шредінгера. Романтичні валентинки від nauka.ua

У День закоханих прийнято дарувати одне одному валентинки. Але замість звичних сердечок і рожевих троянд ми пропонуємо дещо інше — найромантичніші наукові факти, які вразять не лише серце, але й розум вашої другої половинки!

Ти в моїй області Томбо

Карликова планета Плутон може похвалитися регіоном у формі серця завширшки у 1600 кілометрів. Свою назву він отримав на честь астронома Клайда Томбо, що був першовідкривачем Плутона. Половинки «серця» неоднорідні: ліва рівна та сяюча, а права більш тьмяна та гориста. І це ще один привід шукати тут романтику: так само і люди в парі часто різні, але тримаються разом. Крім того, область Томбо заповнена азотним, водяним і метановим льодом. Тож якщо дуже закортить, можна надіслати цю картинку і колишнім.

NASA / APL / SwRI

Люблю тебе до Місяця

Ви, мабуть, і так здогадувалися, що до Місяця і назад — це дуже, дуже далеко, але тепер маєте змогу похизуватися точними цифрами. «Аполлону-11», який вперше доставив людину на наш супутник, знадобилося 76 годин, щоб долетіти лише в один кінець.

Павук

Із цим агресивним та небезпечним павуком ви точно не захочете зустрітися! Його латинська назва перекладається як «убивця». На щастя,у нас такі красені не водяться. Їхня отрута токсична для нервової системи людини та викликає цілий ряд симптомів: слинотечу, нерегулярне серцебиття, утруднене дихання, а у чоловіків — тривалу болючу ерекцію. Поцілунок — це, звичайно, значно приємніше. Але, погодьтеся, ефекти де в чому схожі…

Сказ

Тут усе просто: на валентинці — вірус сказу. Ми часто говоримо «сказитися можна», «ти мене до сказу доводиш», але, насправді, краще триматися подалі від цього збудника хвороби, від якої, як і від кохання, неможливо вилікуватися.

Богомоли

Самцям богомолів не позаздриш, адже їхні самки практикують сексуальний канібалізм. Це той випадок, коли треба сто раз подумати, перш ніж прийняти запрошення на романтичну вечерю. Втім, як ми нещодавно писали, богомоли не завжди погоджуються стати закускою та активно борються за своє життя.

Котик

Котики — це завжди прекрасно. А котик Шредінгера, який і живий, і мертвий, ще й допомагає розібратися у заплутаній квантовій механіці. Суть експеримента у наступному: коли за ядром атома не спостерігають, його стан описується суперпозицією, тобто альтернативними станами. Шредінгер (подумки!) помістив у коробку кота та механізм, який розіб’є капсулу із синильною кислотою, якщо впродовж години один атом радіоактивної речовини розпадеться. Імовірність цього становить 50%. Тож у закритій коробці, поки триває експеримент, кіт і живий, і мертвий одночасно. Таким чином дослідник хотів показати неповноту правил квантової механіки. І жодний котик при цьому не постраждав! Песимісти ж можуть трактувати нашу валентинку як символ того, що їхні стосунки також у двох станах одночасно…

Робот

Тут слова зайві: краще один раз побачити запальні танці роботів Boston Dynamics, щоб усе зрозуміти!

Boston Dynamics / Youtube

Магнітар

Магнітар — це нейтронна зоря, яка має настільки потужне магнітне поле, що здатна розмагнітити вашу кредитну картку на відстані у сотні тисяч кілометрів. Перед таким неможливо встояти — як і перед справжнім коханням!

Квантова заплутаність

Квантова заплутаність заплутує настільки, що можна «відчувати» стан один одного навіть на відстані. Тож закохані як фотони — завжди знають, як почувається їхня друга половинка у маршрутці «Богдан».

Neuralink

Ілон Маск боїться штучного інтелекту, але воліє, так би мовити, тримати ворогів неподалік. Його компанія Neuralink у серпні 2020 представила імплант, вбудований у череп свині. Цей прилад зчитував активність її мозку в режимі онлайн і став одним з перших кроків на шляху до мети компанії — створення інтерфейсу мозок-компьютер. Передбачається, що такі пристрої можна буде використовувати для лікування розладів нервової системи, а також разом із допоміжними девайсами, що дозволить, наприклад, контролювати штучні кінцівки або друкувати повідомлення у смартфоні за допомогою думок. А нещодавно Маск похвалився, що у Neuralink вживили подібний чіп мавпі, і це начебто дозволило їй грати у відеоігри подумки. І хоча у майбутньому встановлення таких імпантів планують зробити неінвазивним, поки що для цього необхідно свердлити череп. Тож, дійсно, позбутися імпланта не так вже й просто. Як і думок про кохану людину! До речі, Маск далеко не першопроходець у цій сфері. Детальніше про те, що таке інтерфейс мозок-компьютер, читайте у нашому матеріалі «Як під'єднати себе до комп'ютера і навіщо свердлити череп?»