Всередині ракових клітин утворили наночастинки золота

Вчені знайшли спосіб утворювати наночастинки золота безпосередньо в ракових клітинах. Завдяки тому, що необхідна для цього методу концентрація металу є доволі низькою, процес відбувається всього за пів години, тоді як інші методи доставлення речовини в клітину можуть займати понад добу. Дослідження американських вчених вийшло в журналі Nature Communications.

У чому новизна?

Золоті наночастинки вже неодноразово показували в дослідженнях свою ефективність у боротьбі з раком. Але все ще існує проблема з вибором оптимального методу доставлення речовини до пухлин. Натомість вчені з Мерилендського університету в окрузі Балтимор вирішили піти іншим шляхом та спробувати виростити наночастинки золота безпосередньо в ракових клітинах.

Як це відбувається?

Науковці використали для доставлення іонів золота речовину поліетиленгліколь. У результаті вони отримали суміш солей золота, розчинених у рідині. При її потраплянні до ракових тканин кисле середовище клітин перетворює золото з іонної форми у плазмонні наночастинки золота.

Перевагою є те, що для цього методу не потрібно високих концентрацій золота в клітині. Вчені запевнюють, що завдяки цьому на процес витрачається приблизно 30 хвилин, водночас інші методи можуть займати 24 та більше годин.

Як метод дослідили?

Вчені вже провели перші дослідження на мишах. Завдяки їхньому методу наночастинки золота успішно сформувалися у ракових пухлинах живих тварин. Ба більше, вони навіть змогли знищити хворі клітини. Зробити це вдалося за допомогою лазера, який нагрів благородний метал всередині клітин, що їх і вбило. Таке вже і раніше проводили, але не з наночастинками, вирощеними у клітині. Важливо, що при цьому здорові тканини залишаються неушкодженими.

Нещодавно німецькі дослідники запропонували власний спосіб боротьби з раком - за допомогою пептидних волокон, які формують всередині ракових клітин смертельні “павутини”.