Відправлена у космос «Люсі» не змогла розгорнути свою сонячну панель

Після успішного запуску NASA 16 жовтня своєї місії з вивчення троянських астероїдів, агентство повідомило про блокування однієї з сонячних панелей. Команда «Люсі» аналізує дані з космічного корабля, щоб визначити наступні кроки для досягнення повного розгортання сонячної батареї.

Одна з сонячних панелей «Люсі» / NASA

Що сталося?

О 12:34 за київським часом з мису Канаверал на ракеті-носії Atlas V 401 NASA успішно запустило міжпланетну станцію Lucy («Люсі») досліджувати шість захоплених Юпітером троянських астероїдів. Вона має відправитися у четверту точку Лагранжа системи Сонце-Юпітер та першою здійснити обліт Землі із зовнішньої частини Сонячної системи.

NASA повідомило, що станція працює добре і стабільно, а її головний ресурс — обидві сонячні батареї — підключилися і почали заряджати акумулятор. Однак, одній з панелей не вдалося розвернутися повністю. Агентство повідомляє, що «Люсі» може продовжувати працювати, а вони активно шукають рішення для вивільнення панелі. Поки незрозуміло, як проблема вплине на тривалу експлуатацію і маневрування півторатонного космічного корабля. У сукупності обидві сонячні батареї мають загальну площу у 51 квадратний метр та повинні забезпечувати місію енергією протягом 12 років її подорожі, враховуючи, що енергії від Сонця на відстані Юпітера набагато менше.

Куди летить «Люсі»?

Також «Люсі» буде першою, хто відправиться досліджувати троянські астероїди — тіла, що «застрягли» між гравітаційним впливом Сонця і Юпітера, та вимушені завжди лишатися або попереду, або позаду гіганта, поки він рухається своєю орбітою — в орбітальному резонансі. Таких тіл — троянців — набули собі й інші планети Сонячної системи. Зокрема їх нараховують принаймні 28 у Нептуна та навіть один у Землі. Юпітеріанські троянці містять у собі свідчення того, як формувалася Сонячна система, а тому за ними можливо буде отримати нові дані про Сонячну еволюцію, утворення планет та умови на початку її історії.

NASA

Задумана ще 2015 року у рамках програми NASA Discovery, «Люсі» має отримати перші чіткі знімки восьми астероїдів, шість з яких — троянські. Для цього її оснастили двома камерами (мультиспектральною і з високою роздільною здатністю), а також двома спектрометрами, які працюють у видимому і інфрачервоному діапазонах. Першим стане астероїд головного поясу (52246) Дональдджохансон. Він до речі названий на честь антрополога, який знайшов австралопітека Люсі, на честь якої і названо місію. Вже за ним на станцію чекає подвійний троянець (3548) Еврібат та четверта точка Лагранжа системи Сонце-Юпітер. Більше про цілі і маршрут місії ми розповідали у новині про готовність «Люсі» до запуску.

Фото в анонсі: Одна з сонячних панелей «Люсі» / NASA