На відстані 10 парсеків від Землі може знаходитися 4 придатних для життя планет

За допомогою каталогу кандидатів у екзопланети Kepler DR25 астрономи перевірити поширеність землеподібних планет у придатних для життя зонах біля карликових зірок головної послідовності. Виявилося, що на одну таку зірку припадає від 0,37 до 0,60 таких планет. Також дослідники встановили, що найближча подібна планета біля жовтого чи помаранчевого карлика знаходиться на відстані 6 парсеків, а у межах 10 парсеків від Сонця таких планет чотири. Препринт статті доступний на сайті arXiv.org.

Які екзопланети можуть бути придатними для життя?

Астрономи оцінюють придатність екзопланети для життя за кількома показниками. Зокрема, вона має відноситися до планет земної групи, тобто мати високу густину та складатися в основному з силікатів, а також повинна знаходитися у придатній для життя зоні біля сонцеподібної зірки. У цій області температура її поверхні дозволить воді існувати в рідкому вигляді. Однією з цілей місії телескопа «Кеплер» було визначення частоти знаходження таких екзопланет. Стратегія вимірювання цього показника полягала в постійному спостереженні за 150 000 карликових сонцеподібних зірок головної послідовності (у першу чергу класів F, G та K) у пошуках транзитів екзопланет. Фінальний каталог Kepler DR25 нараховує 4034 кандидатів у екзопланети.

Що аналізували астрономи?

Астрономи обчислили частоту появи землеподібних екзопланет радіусом від 0,5 до 1,5 радіусів Землі в придатній для життя зоні біля карликових зірок головної послідовності. Ефективні температури таких зірок складають від 4800 до 6300 кельвінів. Відомості про екзопланети команда взяла з каталогу Kepler DR25, а відомості про властивості зірок — з даних телескопу Gaia. Виявилося, що на одну таку зірку припадає від 0,37 до 0,60 планет із заданими характеристиками. Для оптимістичної придатної для життя зони ці показники вищі та становлять від 0,58 до 0,88 планети на зірку. На основі цих даних вчені роблять висновок, що найближча землеподібна планета у придатній для життя зоні біля карликів класу G чи K (жовтих та помаранчевих) знаходиться у межах 6 парсеків. Крім того, в середньому таких систем на відстані 10 парсеків від Сонця має бути чотири.

Детальніше про екзопланети читайте у нашому розборі. Про те, чому ми досі не зустріли жодних іншопланетян, можна дізнатися тут. Також нещодавно ми писали, що астрономи встановили найближчі зоряні системи, з яких видно транзит Землі.

транзитів
Це падіння яскравості зірки внаслідок проходження екзопланети перед її диском.