Космічний корабель Boeing CST-100 Starliner зістикувався з МКС

Пілотований космічний корабель компанії «Боїнг» CST-100 Starliner успішно відправився у свій другий випробувальний політ та вже дістався Міжнародної космічної станції. О 3:28 за київським часом Starliner зістикувався із модулем «Гармоні». Ввечері астронавти планують відкрити люк та вивантажити привезений кораблем вантаж. Трансляцію стикування до станції можна подивитися на каналі «Боїнга», а коротко про це повідомляє на своєму сайті NASA.

Вид на Starliner після стикування з МКС. NASA

CST-100 Starliner — це космічний корабель компанії «Боїнг», який разом із Crew Dragon від SpaceX отримав контракт з NASA у рамках програми з комерційних польотів на МКС Commercial Crew Program. Це другий політ корабля — у перший у 2019 році йому не вдалося дістатися до станції через виведення на некоректну орбіту.

Маневр корабля при підході до МКС. Boeing / Twitter

Другий запуск відбувся 20 травня вже 2022 року. Ракета-носій Atlas V вивела корабель на цільову орбіту, звідки він спрямував до станції вже коштом власних двигунів. Політ також відбувся не ідеально — 2 з 12 двигунів вимкнулися раніше, ніж мали. Втім, Starliner успішно завершив маневр та вже о 3:28 суботи 21 травня за київським часом Starliner зістикувався з модулем «Гармоні» (Harmony) в американському сегменті МКС.

Приблизно о 18:45 астронавти на станції планують відкрити люк і розвантажити корабель. З собою він привіз близько 362 кілограмів, у тому числі 226 з яких для астронавтів. Крім того, хоча на борту Starliner не було екіпажа, подібно манекену Ілона Маска на Crew Dragon, на борту корабля від «Боїнга» був тестовий прилад на ім'я Розі (Rosie the Rocketeer), який має відстежувати життєві показники під час польоту. Вже у середу NASA планує відправити корабель назад на Землю, де він приземлиться на один з п'яти підготованих для нього посадкових майданчиків.

Фото в анонсі: NASA