Космічний корабель Boeing CST-100 Starliner відправили у другий політ

Пілотований космічний корабель від компанії «Боїнг» CST-100 Starliner успішно вийшов на цільову орбіту і відправився на стикування із Міжнародною космічною станцією. Це його другий випробувальний політ. Старт відбувся з мису Канаверал без екіпажу на ракеті Atlas V. При прибутті на станцію він має пристикуватися з американського боку до модуля «Гармоні», а потім повернутися на Землю також без екіпажу. Трансляцію запуску NASA вело на своєму YouTube-каналі.

United Launch Alliance

Що запускали?

CST-100 Starliner — частина програми NASA Commercial Crew Program, яка передбачає комерційні послуги з транспортування екіпажу на Міжнародну космічну станцію та з неї. По суті це другий Crew Dragon, який так само являє собою багаторазову капсулу, що ракетою-носієм має потрапляти на орбіту та звідти діставатися МКС. Капсула розрахована на екіпаж до 7 астронавтів 60 годин вільного польоту та 210 днів пристикування. Затим вона має повертатися на Землю та здійснювати посадку на один з п'яти наземних майданчиків. Контракт з NASA компанія «Боїнг» підписала у 2014 році разом зі SpaceX — майже одразу після згортання «Спейс Шатл».

Що сталося у перший політ?

Свої перші тестові запуски як SpaceX, так і «Боїнг» здійснили вже у 2019 році з різницею у кілька місяців. Втім, на відміну від Crew Dragon Ілона Маска, який з манекеном на борту успішно дістався МКС, пристикувався і повернувся на Землю, CST-100 Starliner у свій перший запуск вийшов на некоректну орбіту, не зміг її виправити і так і не взяв курс на МКС, повернувшись на Землю за три дні.

Коли корабель візьме екіпаж?

Цього разу після відкладення запуску у 2021 «Боїнг» врешті відправила свій корабель у другий випробувальний політ. Він відбувся о 01:54 за київським часом з мису Канаверал на ракеті-носії Atlas V. За 15 хвилин Starliner відділився від неї та за пів години вмикнув власні двигуни, щоб взяти курс на МКС.

NASA

Стикування заплановане у суботу 21 травня о 2:10 за київським часом. Корабель має під'єднатися до модуля «Гармоні» (Harmony) в американському сегменті МКС. Після стикування екіпаж станції має відчинити люк, що також транслюватиме NASA. За планами агентства, покинути станцію Starliner має у середу 25 травня.

Якщо запуск буде успішним, NASA планує здійснити вже пілотований політ на МКС зі Starliner до кінця цього року.

Фото в анонсі: United Launch Alliance