Ген визначив схильність дітей до математики

Німецькі дослідники з’ясували, що ген ROBO1 бере участь у розвитку головного мозку, зокрема, відповідальної за розуміння чисел ділянки, та може частково визначати здібність в математичних науках. Про таке написали науковці у статті журналу PLOS Biology.

Гени й інтелект

Гени відіграють важливу роль у визначенні того, якими ми є. Утім, багато наших рис залежать і від інших чинників. Наприклад, інтелект визначається як генами, так і чинниками довкілля. Але є і більш конкретний вплив генів на розум. У недавньому дослідженні вчені з’ясували, що існує зв'язок між генетикою та успіхами в математиці, але тоді залишилося неясним, як ці гени можуть впливати на розуміння чисел та яка їхня роль у мозку взагалі. Тепер дослідники з Інституту когнітивних досліджень і наук про мозок імені Макса Планка знайшли деякі відповіді.

Що з’ясували науковці?

Вчені дійшли до висновку, що ген ROBO1 допомагає розвиватися корі головного мозку під час внутрішньоутробного розвитку. Це, зі свого боку, впливає на об’єм правої тім’яної кори мозку, яка відповідає за розуміння нами чисел та нумерації.

У своїх дослідах вчені просканували мозок 180 дітей віком від трьох до шести років та порівняли дані сканування із їхніми варіаціями гену ROBO1. З’ясувалося, що ген має явний вплив на розмір мозку дітей. Наступним кроком дослідники перевірили математичні здібності дітей. У такому віці вони зазвичай ще не мають математичної підготовки, тож це дозволило науковцям протягом наступних років стежити за їхніми успіхами в навчанні та зіставляти ці дані з результатами сканування та генетичного аналізу. А щоб виключити вплив на успішність інших чинників, до вивчення залучили дітей з батьками різного рівня освіти.

Що це означає?

Аналіз результатів підтверджує припущення вчених, що варіації гена ROBO1, які пов’язані з більшим об’ємом правої тім’яної кори, сприяють кращому розумінню математики. Автори роботи кажуть, що ROBO1 контролює до 20 відсотків математичних здібностей. І на зміни, які він викликає в мозкові, можна орієнтуватися при передбаченні цих умінь. Це не означає, що розуміння чисел визначається лише генетично та одним геном. Важливіше, що схильність до математики та інтелект принаймні певною мірою визначається ще до нашого народження.

Гени по-різному впливають на наше сприйняття світу. Так, нещодавно ісландські вчені виявили варіанти гену, що зробили деяких людей любителями запаху гнилої риби.