«Джеймс Вебб» виправив положення всіх 18 сегментів головного дзеркала

Команда телескопа імені Джеймса Вебба, який наразі ще рухається до другої точки Лагранжа, оголосила про завершення корекції сегментів головного дзеркала. Воно складається з 18 частин, які після розгортання вимагали охолодження і виведення зі стартового положення.

NASA Webb Telescope / Twitter

Наприкінці цього року у космос стартував наступник «Габбла» — телескоп «нового покоління» імені Джеймса Вебба. Принаймні наступні п'ять років він зможе побачити більше, ніж майже 32 роки бачив «Габбл» — телескоп працюватиме у ближньому і середньому інфрачервоному діапазонах, що дасть змогу досліджувати об'єкти з великим червоним зміщенням. Але зараз він тільки рухається у напрямку своєї наукової орбіти, у другу точку Лагранжа системи Земля-Сонце.

Ще 8 січня NASA оголосило, що «Джеймс Вебб» завершив всі етапи свого розгортання після того як близько 26 хвилин провів у ракеті-носії Ariane 5. Він мав розгорнути опорну вежу, сонцезахисний екран, сонячні батареї, оптичну систему і, звісно, дзеркала. Вчора ж агентство повідомило, що їм вдалося поставити у потрібне положення зі стартового і всі сегменти дзеркала.

6,5-метрове дзеркало обсерваторії (вшестеро більше за дзеркала «Габбла») покрите золотом і складається з 18 шестикутних сегментів, кожен з яких важить по 20 кілограмів. Після двох етапів розгортання, які зайняли два дні, а також його остигання, команда приступила до переведення всіх частин зі стартового положення за допомогою 132 виконавчих механізмів, щоб потім «Джеймс Вебб» міг вільно регулювати їх для роботи.

Сегменти дзеркала відвернули на 12,5 міліметра від основної конструкції телескопа, однак попереду на нього чекає ще принаймні три місяці на повне приведення до робочого стану. Вже скоро він дістанеться своєї наукової орбіти, де охолоне до своєї робочої температури та почне налаштовувати інструменти.

Фото в анонсі: NASA Webb Telescope / Twitter