Білі карлики виявились найкращим місцем для пошуку позаземного життя

Шукати ознаки життя виявилось значно легше на планетах, що обертаються навколо білих карликів. За умови, що на орбіті білих карликів можуть знаходитись землеподібні планети із твердою поверхнею, телескоп імені Джеймса Вебба знайде біомаркери на них всього за п’ять транзитів, повідомляють автори дослідження, опублікованого у Astrophysical Journal Letters.

Чому саме білий карлик?

Коли у надрах зірок-червоних гігантів закінчуються ядерні реакції, тобто їхнє паливо, вони скидають свою оболонку, і від них залишається саме ядро з водню і вуглецю - утворюється білий карлик. При розмірах, порівняних із Землею, їхня маса складає від 0,6 до 1,44 маси Сонця. Але саме це, на думку дослідників з Корнельського університету, і робить білих карликів найкращим місцем для пошуку позаземного життя. Вчені брали за приклад систему білого карлика WD 1856. Якщо на його орбіті буде знаходитися планета земного типу зі скелястою поверхнею, через розмір та густину зорі вона опиниться ближче до неї. Отже, її транзит буде відбуватися частіше.

Саме під час проходження планет на тлі зорі - транзиту, у вчених є можливість оцінити масу та розміри планети, а також зробити спектральний аналіз її атмосфери, що підкаже будову, особливості її формування та можливі ознаки життя. Вчені повідомляють, що за допомогою телескопа Джеймса Вебба, який буде запущено у 2021 році, на такій планеті за кілька годин можна буде виявити воду та вуглекислий газ, а за кілька днів - озон і метан. Це потенційні ознаки життєдіяльності - біомаркери.

Чи є можливість знайти землеподібну планету біля білого карлика?

Білі карлики - кінцевий етап еволюціїї більшості зірок, і така доля спіткає 97 відсотків з них у нашій Галактиці, у тому числі й Сонце. Проте коли зоря перетворюється на карлика, планети потрапляють під її сильний гравітаційний вплив, у результаті чого їх розриває на частини. Але остання знахідка вчених - кандидат в екзопланети, газовий гігант WD 1856 b, який обертається навколо білого карлика, свідчить про те, що планети можуть безпечно мігрувати до таких зірок і продовжити своє існування вже на новій орбіті.

Команда дослідників розраховує, що телескоп TESS знайде ще одного кандидата в екзопланети, але вже земного типу, з огляду на те, що поблизу білих карликів та в їхній атмосфері вже знаходили кам’янисті тіла, за складом схожі на Землю. Тому, як тільки буде знайдена потрібна екзопланета, вчені застосують розроблені моделі для виявлення ознак життя, і телескоп "Джеймс Вебб" зможе почати пошуки.