Біологія

Знайдено родича тиранозавра рекса

Палеонтологи Саунтгемптонського університету приписали знайдені в Англії скам’янілості новому динозавру із підряду теропод, до яких відносився зокрема тиранозавр рекс, і якого назвали Vectaerovenator inopinatus. Він жив приблизно 115 мільйонів років тому під час Крейдового періоду і мав довжину тіла близько 4 метрів, зазначається на сайті Саунтгемптонського університету.

Де і що знайшли?

Ідентифікувати динозавра вдалося завдяки чотирьом скам’янілим хребцям, які минулого року випадково знайшли по частинам різні люди в Англії. Дослідження показало, що найімовірніше кістки належать одній особині, на що вказує і місце, і час знаходження.

Як визначили, який це за динозавр?

Вік скам’янілостей палеонтологи оцінили приблизно в 115 мільйонів років, тобто динозавр жив у Крейдовий період, а його зріст досягав близько 4 метрів. Під час дослідження у деяких кістках вчені помітили повітряні порожнини, що є характерними для теропод - підряду ящеротазових динозаврів. Вважається, що ці порожнини були розширеннями легенів і завдяки їм дихання у цих тварин було ефективнішим, а скелет більш легким.

Однак подальше вивчення кісток виявило кілька особливих ознак, що не дозволили віднести тварину до жодного відомого виду динозаврів. Тож його назвали ім’ям Vectaerovenator inopinatus, який тепер поповнив ряд теропод.

То і що?

Вчені кажуть, що скам’янілість унікальна не тільки тим, що відкрила новий вид вимерлих тварин, але й тому, що на території Європи не так вже й часто знаходять залишки динозаврів Крейдового періоду. Для цієї місцевості більш властивими є скам’янілості морських тварин, як-от древніх устриць. До того ж випадок із Vectaerovenator доводить користь від цивільної науки, коли до наукових досліджень залучаються добровольці-аматори, які і знайшли в цьому випадку кістки невідомого динозавра.