Біологія

Зміни співу китів пов’язали з їхньою міграцією

Американські вчені виявили зміни у вокалізації синіх китів, які можуть вказувати на початок міграції тварин до південних регіонів для зимового розмноження. Виявити такі закономірності вдалося досліджуючи групу китів біля Каліфорнійського узбережжя за допомогою датчиків та підводних мікрофонів, пишуть вчені у статті журналу Current Biology.

Сині кити (Balaenoptera musculus) у північній частині Тихого океану зазвичай проводять літо біля берегів Північної Америки, де переважно харчуються. А на зимовий період вони мігрують до тропічних регіонів, де розмножуються. Дослідники зі Стенфордського університету та Науково-дослідного Інституту океанаріуму затоки Монтерей прагнули краще дослідити міграцію найбільших ссавців планети та провели дослідження.

Як вивчали китів?

Вчені ще 2015 року помітили передавачами групу із 15 синіх китів (Balaenoptera musculus) біля узбережжя Каліфорнії, яка щороку робить однакові міграції. Датчики дали змогу відстежували переміщення тварин, вокалізацію та особливості харчування. Спочатку науковці хотіли дослідити сезонний характер присутності китів та типи звуків, що вони видають. За три роки вдалося записати майже чотири тисячі пісень китів. Проте, аналізуючи отримані дані, вони помітили дещо особливе, що призвело до відкриття якого вони не очікували зробити.

Що нового дізналися про китів?

З’ясувалося, що під час літнього сезону кити біля узбережжя Північної Америки зазвичай харчуються вдень, а вночі співають приблизно по десять пісень. Але перед початком зимової міграції на південь все змінюється: вони вже віддають перевагу нічному харчуванню, а співають переважно вдень, до того ж пропорції дня та ночі були протилежними. Це не вперше вчені помітили зміни у вокалізації китів протягом дня, але до цього часу ніхто не пов’язував їх із життєвим циклом тварин.

Чому це відбувається?

Вчені поки що не мають однозначної відповіді на це запитання. Вони кажуть, що ми все ще надто мало знаємо про призначення пісень у китів. Але науковці припускають, що так тварини можуть повідомляти родичам про життєві зміни, наприклад, міграційний статус або поведінку при годівлі.

Автори сподіваються, що завдяки дослідженню можна буде краще прогнозувати міграції синіх китів, спостерігаючи за змінами у їхніх піснях.