Медицина

Зміни рослинного покриву викрили місця розташування трупів

Американські вчені запропонували шукати тіла зниклих людей, відстежуючи зміни рослинного покриву в місцях пошуку. Їхня ідея базується на тому, що хімічні речовини під час розкладання трупа здатні впливати на ріст рослин, що зростають поблизу. Свої припущення вчені перевіряють на особливій території, де піддають тіла померлих розкладатися під впливом природних умов. Свою пропозицію науковці обґрунтували в статті журналу Trends in Plant Science.

Як проводили дослідження?

Щоб вивчити, як людські тіла при розкладанні змінюють середовище навколо, вчені з Університету Теннессі провели свої дослідження в польових умовах, де на визначеній території трупи лежать під впливом різних умов довкілля. Внаслідок цього ділянка навколо тіл, яку вчені назвали “острівком розкладання трупа”, змінює свій хімічний та мікробіологічний склад, утворюючи некробіом, де рослини можуть зростати особливим чином. На думку дослідників, такі зміни в середовищі можна використовувати як підказки для пошуку тіл зниклих людей.

Що змінюється?

Тіла, що розкладаються на землі, виділяють в неї азот, який водночас є добривом для рослин. Раптове збільшення кількості азоту може спричинити ефект “озеленення” листя дерев, який викликається зростанням у них вмісту хлорофілу. Вчені вважають, що такі зміни можна вловити й при аерозйомці, коли крони дерев закривають огляд місцевості, а можливості пішого пошуку обмежені.

Іншою вказівкою можуть бути рослини, здатні швидко реагувати на зміни середовища. Наприклад, інвазивні види можуть витіснити собою рослини, які є більш вразливими та не встигли зреагувати. Тому на таких острівках розкладання вони мають можливість процвітати, що може слугувати певним індикатором.

Науковці кажуть, що людські рештки відрізняються від інших великих ссавців специфічними молекулами, які виділяються нашим тілом. Тож розуміння того, які конкретні зміни викликають ці молекули зробить пошук зниклих ще більш ефективним.

Оновлено о 14:04: виправлена структура новини.