Перехід на здоровий спосіб життя допоміг схуднути навіть літнім людям

Британські вчені дійшли висновку, що літній вік не є перешкодою для боротьби з ожирінням шляхом зміни способу життя. Результати базуються на аналізі медичних даних учасників програми, у якій брали участь особи до 78 років. Дослідження описане в журналі Clinical Endocrinology.

Ожиріння та старіння

Ожиріння вражає дедалі більше людей у всьому світі, і окрім явного дискомфорту, робить їх схильними до десятків небезпечних захворювань, приміром, діабету другого типу, остеоартриту, злоякісних новоутворень. З віком ризики зростають ще більше, однак люди старшого віку з ожирінням часто вже й не намагаються змінити спосіб життя, щоб скинути трохи зайвої ваги. Цьому можуть сприяти різні причини. Від ейджистського стереотипу, що схуднення є справою лише молодих до уявлень про вікове зниження активності метаболізму, яке заважає втрачати вагу навіть при правильних фізичних навантаженнях та дієті. Вчені з Ворицького університету вирішили дослідити, наскільки справедливі такі твердження і наскільки важче літнім людям схуднути завдяки змінам способу життя.

Як досліджували це питання?

Дослідники проаналізували дані служби з питань ожиріння, чия робота полягає у допомозі в схудненні людям із надмірною вагою шляхом зміни способу життя. Сюди входили заохочення до фізичної активності, дотримання дієти та психологічна підтримка, які підбиралися до кожного пацієнта індивідуально.

До дослідження включили інформацію про 242 випадково обраних пацієнтів, які брали участь в програмі між 2005 та 2016 роками. Учасників науковці розділили на дві групи. До першої увійшли люди віком до 60 років, які провели у програмі в середньому по 41,5 місяців, а до другої віднесли осіб віком від 60 до 78 років, які брали участь у програмі в середньому 33,6 місяця. Усім учасникам до та після програми вимірювали вагу тіла.

Які результати?

Вчені кажуть, що не виявили значних відмінностей в успішності скидання ваги між двома групами. Учасники віком до 60 років скинули в середньому 6,9 відсотка ваги. Тим часом старші за них учасники схудли в середньому на 7,3 відсотка.

Автори дослідження сподіваються, що подібні вивчення допоможуть розвіяти міфи щодо труднощів схуднення, які виникають з віком, зокрема серед медиків, та призведуть до кращого розуміння того, як боротися з супутніми захворюваннями за допомогою схуднення.

Фото в анонсі: shvetsa / pexels