Астрономія

Запуск «Джеймса Вебба» перенесли на 24 грудня через проблеми зі зв'язком

NASA повідомило про перенесення запуску телескопа Джеймса Вебба ще на два дні — на 24 грудня. Вже заправлений паливом телескоп стикнувся із проблемами зі зв'язком між телескопом і системою ракети-носія.

NASA

Поки «Габбл» повністю відновлює свою наукову роботу після втрати синхронізації між інструментами та отримує новий п'ятирічний контракт на 32 році своєї роботи, його наступник, телескоп Джеймса Вебба, вже 14 років чекає на свій запуск.

Наприкінці літа він врешті закінчив свої випробування і мав би у листопаді цього року на 5-10 років відправитися у другу точку Лагранжа системи Земля-Сонце. Він має обійти «Габбл» у точності досліджень зі своїми набагато більшими дзеркалами та науковими інструментами нового покоління, які дозволять вивчати космос у нижчому частотному діапазоні і бачити об'єкти з великим червоним зміщенням, які «Габблу» не під силу.

Однак вже на початку вересня «Джеймс Вебб» отримав нову дату запуску — 18 грудня. І вже за місяць внаслідок невдалої підготовки телескопу до інтеграції з ракетою-носієм Ariane 5 її перенесли на чотири дні. Скликана комісія відзвітувала, що жодних пошкоджень внаслідок інциденту із телескопом не сталося, тому вони дали дозвіл на заправку телескопа паливом. І на початку цього тижня телескоп пройшов цю десятиденну процедуру і з заправного майданчика космодрому Куру телескоп затим мав переїхати у комплекс фінальної збірки.

І вже зараз NASA повідомило, що команда вимушена знову перенести запуск. Цього разу на 24 грудня. З повідомлення агентства відомо, що виникли проблеми зі зв'язком між «Джеймсом Веббом» та системою ракети-носія Ariane 5. Деталі поки невідомі, а остаточно про запуск NASA має визначитися 17 грудня.

Фото в анонсі: NASA