Всередині хмар сірчаної кислоти на Венері можуть існувати мікроби

Астрономи дослідили можливий життєвий цикл мікробів у атмосфері Венери та дійшли висновку, що мікроорганізми мають шанс існувати тут впродовж мільйонів років. Вони можуть утримуватися у верхніх шарах атмосфери, в хмарах сірчаної кислоти, та впадати в анабіоз у критичні моменти. Відповідна стаття доступна у журналі Astrobiology.

Які умови на Венері?

На Венері існує сильний парниковий ефект та високий поверхневий тиск. Середня температура її поверхні вища за 450 градусів за Цельсієм, а Її атмосфера складається із сірчанокислих хмар. Кілька космічних кораблів, які людство відправило на поверхню Венери, витримали лише кілька годин. Але на висоті приблизно на 40-60 кілометрів над поверхнею атмосфера планети є найбільш подібною до земної серед будь-якого іншого місця Сонячної системи. У цій області тиск повітря становить приблизно 1 бар, а температура лежить в інтервалі від 0 до 50 градусів за Цельсієм.

Чи може тут існувати життя?

Життя на Венері вже більше півстоліття є предметом для дискусій. Питання про те, чи можуть там вижити мікроби, обговорював ще Карл Саган у 1967 році. Як саме вони можуть потрапити у хмари, невідомо. Найбільш вірогідний сценарій полягає в тому, що життя зародилося на поверхні, як це було і на Землі, а потім мігрувало в атмосферу. Нещодавні моделювання припускають існування придатної для життя поверхні та океанів на Венері ще 700 мільйонів років тому.

Однак більшість попередніх досліджень дійшли висновку, що будь-які можливі мікроби в атмосфері Венери можуть мати лише короткий термін життя. Вони потрапляють через у нижній шар атмосфери та гинуть через спеку чи високий атмосферний тиск.

Що нового вдалося дізнатися?

Астрономи зробили припущення, що мікроби на Венері можуть мати стійкий життєвий цикл, що дозволяє їм вижити впродовж мільйонів років. Дослідження вивчає можливість того, що мікроорганізми могли б жити в рідкому середовищі всередині крапель хмари сірчаної кислоти. У міру того, як середовище існування крапель, в яких проживають мікроби, зростає, вони будуть змушені осідати під дією сили тяжіння. Коли краплі починають випаровуватися, мікроби мають перейти в анабіоз. Пізніше висхідні потоки знову піднімуть їх, де вони зволожаться та стануть активними.

Цю гіпотезу можна буде перевірити під час майбутніх місій на Венеру.