Медицина
Біологія
Медицина
Біологія

Виявлено білок, відповідальний за розвиток волоскових клітин

Вчені з Мерилендського та Стенфордського університетів виявили роль білка GFI1 у розвитку слуху. Дослід науковців показав, що білок допомагає ембріональним волосковим клітинам внутрішнього вуха перетворюватися на зрілі функціональні клітини. Це пояснює, чому нестача GFI1 в цих чутливих клітинах призводить до глухоти. Автори дослідження, опублікованого в журналі Development, сподіваються, що їхні результати допоможуть розробити нові способи лікування втрати слуху.

Волоскові клітини та слух

Одна з головних ролей у підтримці нашої здатності чути належить чутливим клітинам внутрішнього вуха, які називаються волосковими. Але вони легко пошкоджуються, наприклад, надто гучними звуками, і ці зміни є незворотними та можуть призводити до глухоти. Попередні дослідження американських вчених виявили, що нестача білка GFI1 у волоскових клітинах призводить до мутацій, які спричиняють втрату слуху. Тож у новій роботі вони вирішили дослідити підґрунтя цього процесу, щоб його можна було використати для відновлення функціональності волоскових клітин.

Вивчення слуху на тваринах

У процесі дослідження вчені використали новонароджених мишей, які внаслідок генетичного редагування мали відсутній ген, що кодує білок GFI1. Виявилося, що у цих тварин ембріональні волоскові клітини не перетворюються на зрілі функціональні. Експресія генів у них вказує на те, що вони натомість стають більш схожими до нервових клітин.

Про що це говорить?

Дослід науковців показує важливість білка GFI1 для нормального розвитку волоскових клітин з ембріональних. Ці результати можна використати для розроблення нових способів лікування втрати слуху через вікові зміни або чинники довкілля. Наприклад, шляхом відновлення слуху за допомогою стовбурових клітин. Білок GFI1 разом із деякими іншими вже тестуються другою групою науковців, як потенційний “коктейль” для лікування глухоти.