Медицина
Біологія

Вивчення дельфінів дало краще розуміння людського старіння

Вивчаючи службових дельфінів ВМС США, американські дослідники виявили, що старіння відбувається у різних особин з різною швидкістю і фактори довкілля та харчування на це не впливають. Зважаючи на подібність процесу старіння водних ссавців та людини, це дослідження може зробити внесок у розробку антивікової терапії для людей, зазначають науковці у своїй статті, що вийшла в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Хтось старіє швидше, хтось повільніше - це давно відомо навіть без вчених. Існує припущення, що виною цьому є фактори довкілля, але точна причина такої варіабельності все ще є невідомою навіть для науковців, що не полишають спроби з’ясувати механізми старіння.

Більшість досліджень старіння для зручності проводять на тваринах, що мають коротку тривалість життя, наприклад, на нематодах, мухах чи мишах. Але каліфорнійські вчені вважають, що для кращого розуміння людських вікових процесів більш наочним було би вивчення цього процесу на прикладі довгоживучих тварин, таких, як і ми. Вони звернули увагу на дельфінів, які з віком зазнають змін, подібних до наших, як-от підвищений рівень холестерину, хронічне запалення та навіть хвороба Альцгеймера.

Вчені вивчали групу дельфінів, яких використовує ВМС США, оскільки всі вони знаходяться в подібних умовах - дієта, середовище існування та догляд однакові у кожної особини - тож можна було відслідкувати старіння тварин без врахування фактору мінливого довкілля. Протягом 25 років кров дельфінів перевіряли на показники, що допомогли оцінити їхній темп старіння та які є характерними маркерами і для людини: гемоглобін, лімфоцити, тромбоцити, лужна фосфатаза. Наприклад, рівень гемоглобіну та кількість лімфоцитів, як і в людей, у дельфінів знижуються з віком, що загрожує виникненню анемій та різних інфекцій.

Спостереження за старіючими тваринами показало, що незважаючи на однакові умови проживання та харчування у популяції дельфінів все рівно були особини, що старіли швидше, і ті, які повільніше. Дослідження підтверджує, що окрім умов довкілля, мусить бути й інший фактор, вплив на який може сповільнити старіння. Однак його потрібно ще виявити.