Технології
Психологія

Віртуальне інтерв’ю проходить для кандидатів гірше, аніж реальне

Дослідники знайшли перші докази того, що під час проведення віртуальної співбесіди кандидатів оцінюють значно нижче, ніж під час співбесіди віч-на-віч. Відповідна стаття доступна у журналі International Journal of Human–Computer Interaction.

Яке дослідження провели вчені?

Дослідники провели експеримент, під час якого три людини вели співбесіду із кандидатами. Один із членів комісії з найму особисто ставив питання кандидату, другий був присутній на співбесіді, не ставлячи питань, а третій член комісії спостерігав за інтерв’ю через відео-платформу і також не ставив питання. Вчені проаналізували 21 співбесіду за участю 84 учасників. Вони вимірювали показники учасників за трьома основними критеріями. Це, зокрема, враження, яке претенденти справляють на роботодавців, такі як їхня компетентність чи привабливість; сприйняття «агентивності» кандидатів, тобто того, наскільки вони здатні до емоцій, планування та спілкування; а також те, скільки уваги учасники приділяли заявникам.

Які результати вони отримали?

Члени комісії, що спостерігали за співбесідою через відеоплатформу, оцінили кандидата значно гірше за усіма показниками. Відмінності можна було помітити навіть у прикметниках, які вони використовували для опису заявника. Ті пасивні учасники, що були присутніми на інтерв’ю, характеризували претендента як «досвідченого» та «розумного», тоді як пасивні учасники, що користувалися відеозв'язком, використовували слова «не підготовлений» та «не зацікавлений». Тож для того, щоб уникнути упередженості під час прийому на роботу, дослідники рекомендують проводити співбесіду з усіма претендентами однаково: або через відозв’язок, або віч-на-віч. Цей висновок стосується також вищої освіти. Студенти, що проходять курси дистанційно, можуть справити більш негативні враження на викладачів, аніж студенти у класі, не через свої особисті якості, а лише через інший спосіб спілкування.