Виробництво їжі самостійно може нагріти Землю до 1,5°C

Вчені вирахували, що викиди парникових газів від виробництва харчових продуктів настільки великі, що лише їх самих достатньо аби нагріти Землю на 1,5-2 градуси за Цельсієм вище доіндустріального рівня. Вони закликають уряди та громадян до негайного вжиття заходів для зменшення внеску продовольства у глобальне потепління. Про це вчені написали у статті журналу Science.

Як боротися з глобальним потеплінням?

Викиди парникових газів, спричинені людською діяльністю, продовжують нагрівати Землю. Починаючи з доіндустріального періоду нашого планета нагрівалася вже приблизно на один градус, що хоч і здається невеликою різницею, маж важливе значення для функціонування екосистем. Джерел викидів цих газів є безліч - від спалювання викопного палива нашими автомобілями, літаками та до величезних підприємств. Щоб сповільнити потепління та зміну клімату країни ООН підписали Паризьку угоду, згідно з якою уряди держав зобов’язуються скоротити викиди парникових газів. Вона покликана обмежити потепління Землі до 1,5 градуса Цельсія від доіндустріального показника. Але, як пишуть у новому дослідженні вчені з Великобританії та США, навіть якщо промислові викиди справді скоротяться, ми все одно маємо високі шанси нагріти планету до 1,5 чи навіть 2 градусів.

Чому Паризька угода може не спрацювати?

Науковці кажуть, що викиди від глобального виробництва харчових продуктів мають величезне значення. Вони використали дані про виробництво та споживання їжі та приріст населення, щоб передбачити тенденцію найближчих десятиліть. Їхні результати вказують, що якщо країни світу не реформують виробництво харчових продуктів на глобальному рівні, то цей сектор привнесе додаткових 1300 гігатонн вуглекислого газу в атмосферу. Це настільки багато, що навіть якщо всі інші джерела парникових газів умить ліквідувати, викидів від виробництва їжі буде достатньо, щоб провалити ціль Паризької угоди.

То що робити з їжею?

У процесі дослідження науковці розглядали різні варанти сценаріїв. За одним із них, впровадження таких зелених стратегій, як збільшення врожайності сільськогосподарських культур, перехід населення на здорове харчування та зменшення відходів харчових продуктів, дає людству 67-відсотковий шанс не нагріти планету до 1,5 градусів. Утім, це за умови, що ми вже зараз знизимо до нуля всі непродовольчі викиди, що здається нереальним.

Але якщо ми зараз введемо ці стратегії та поступово знижуватимемо викиди непродовольчого сектору, щоб обнулити їх до 2050 року, то у нас все ще буде шанс досягти цілі Паризької угоди та не допустити нагрівання на 2 градуси.

Автори кажуть, що ми вже мали вжити заходів для зниження шкоди від виробництва їжі, а чим довше чекаємо, тим складнішими та масштабнішими мають бути зміни для досягнення спільної мети. Вчені наголошують, що зробити свій внесок можуть як політики, так і окремі особи.

Про те, що таке глобальне потепління, чому воно відбувається і які його наслідки, читайте у нашому розборі "Глобальне потепління — не міф?".