Медицина

Вимірювання мозкової активності передбачило больовий поріг піддослідних

Дослід британських та американських вчених показав, що зчитуючи результати електроенцефалограми (ЕЕГ) пацієнта, можна передбачити його чутливість до болю. Люди, що мають нижчу частоту коливання альфа-хвиль головного мозку, є більш чутливими до болю, на відміну від тих, чиї альфа-ритми є швидшими, пишуть вчені у статті журналу Cerebral Cortex.

Кілька років тому вчені з Бірмінгемського та Мерілендського університетів виявили зв’язок між суб’єктивним сприйняттям болю в людей та особливою електричною активністю їхнього головного мозку. У новому дослідженні науковці прагнули перевірити гіпотезу про те, що альфа-ритм - електричні коливання головного мозку, виражені у розслабленому стані, під час неспання, можуть передбачити рівень больового порогу людини.

Під час експерименту вчені протестували 61 здорового добровольця. Спочатку кожному з них провели вимірювання мозкової активності за допомогою ЕЕГ, потім піддослідних піддали двом тестуванням на чутливість до болю протягом восьми тижнів. Перше мало дати уявлення про сприйняття учасниками гострого болю і включало в себе вплив теплом на ділянку передпліччя. Інший експеримент перевіряв тривалу хронічну чутливість до болю, і для цього вчені наносили піддослідним на шкіру крем із капсаїцином, речовиною, що надає гостроти перцю чилі.

Результати дослідження підтвердили гіпотезу вчених: єдине вимірювання ЕЕГ, яке провели на початку експерименту, успішно передбачило больову чутливість піддослідних, навіть якщо тестування проводилося через вісім тижнів після нього.

На думку вчених, передбачення больового порогу пацієнта може бути важливим при виборі методу лікування. Наприклад, деякі хірургічні втручання супроводжуються високим ризиком виникнення післяопераційного болю, і знаючи про високу больову чутливість пацієнта, можна заздалегідь вибрати оптимальний шлях терапії.