Викопні зуби вказали на схрещування між неандертальцями та Homo sapiens

Дослідники повторно проаналізували дванадцять зубів, які відкопали на початку 20-го століття. Їхній вік яких становить близько 48 тисяч років і вважалося, що вони належать неандертальцям. Але тепер вчені побачили у них риси, притаманні Homo sapiens, що свідчить про схрещування між видами. Відповідна стаття надрукована у журналі Journal of Human Evolution.

Що відомо про зуби, які вивчали вчені?

Тринадцять корінних, повністю прорізаних зубів були знайдені на палеолітичній ділянці Ла Кот де Сент-Бреладе (La Cotte de St Brelade) на острові Джерсі у період між 1910 і 1911 роками. Усі вони знаходилися в одному місці, на виступі скелі біля вогнища. Спочатку їх ідентифікували як приналежні неандертальцям. Крім того, пізніше неподалік знайшли фрагмент потиличної кістки. Останні датування демонструють, що вік зубів складає близько 48 тисяч років. Попередні дослідження показали, що неандертальці жили у цій місцевості ще 250 000 років тому. Вважається, що анатомічно сучасні люди прийшли в Європу приблизно 40 000 років тому, а приблизно 5 000 років потому неандертальці зникли.

Світлина знята у 1910 році біля виступу, де були знайдені зуби. London Natural History Museum, Jersey Heritage

Що нового вони відшукали?

За допомогою комп'ютерної томографії дослідники повторно проаналізували зуби. Один з них було втрачено у попередні роки, ще один, як виявилося, не належить гомініні взагалі. Серед інших зубів вчені виділили принаймні два, що належали дорослим особинам. Вони демонструють риси, притаманні Homo sapiens.

Досліджувані зуби дорослих особин. London Natural History Museum, Jersey Heritage

Так, шийка зубів мала таку ж саму форму, як і у Homo sapiens, але коронка та корінь відповідали анатомії неандертальців. Крім того, у зразках були відсутні кілька інших характерних для неандертальців рис. Вчені роблять висновок, що ці зуби походять від нащадків як неандертальців, так і Homo sapiens. Крім того, вони можуть представляти одні з останніх решток неандертальців. Таким чином, дослідження демонструє, що схрещування між анатомічно сучасними людьми та неандертальцями відбувалися частіше, ніж вважалося.