Віддаленій галактиці HDF850.1 відшукали сусідів по протоскупченню

Дослідники проаналізували регіон у віддаленому Всесвіті навколо галактики HDF850.1 та відшукали десять нових членів протоскупчення. Вчені описали характеристику системи та прогнози щодо її можливого розвитку в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Аналізовані галактики. NASA / ESA / GOODS-N+3DHST+CANDELS Team / Daniel López / IAC

Що відомо про скупчення і протоскупчення галактик?

Скупчення галактик є найбільшими і наймасивнішими гравітаційно зв'язаними структурами Всесвіту. Їхні дослідження протягом останніх десятиліть надали важливі відомості щодо утворення та еволюції галактик. Зокрема, усі фізичні процеси, що вступають у дію після того, як галактика стала частиною такої структури, значно впливають на процеси зореутворення. Крім того, у регіонах з високим червоним зсувом існують протоскупчення — області з високою концентрацією галактик, які згодом еволюціонують у скупчення. Спостереження за цими регіонами дозволяють досліджувати розвиток залежних від космології коливань густини матерії та встановити важливі обмеження космологічних параметрів. Такі структури зазвичай фіксують, шукаючи навколо віддалених масивних галактик галактики, яскраві у субміліметрових довжинах хвиль.

Астрономи проаналізували 17 джерел із значенням червоного зсуву від z = 5,15 до z = 5,27. Вони розташовуються навколо масивної галактики HDF850.1. Вчені провели їхню спектроскопію, щоб визначити, чи дійсно ці кандидати є членами протоскупчення галактик.

Аналізовані джерела, червоним позначена центральна галактика HDF850.1. Rosa Calvi et al.

Дослідники підтвердили, що 13 з аналізованих джерел входять до протоскупчення. Одна з цих галактик містить квазар, а в іншому вони мало відрізняються одна від одної. Галактика HDF850.1, навколо якої вони розташовані, з часом має еволюціонувати у найяскравішу центральну галактику скупчення. Розміри системи складають 4 на 4 мегапарсек (13 мільйонів на 13 мільйонів світлових років). Крім того, вздовж структури протоскупчення спостерігається сегрегація галактик. У північно-східній частині знаходиться область з десятьма галактиками, що є «центральним ядром», а у південній частині цієї структури існує три додаткові підгрупи. Вони могли розвиватися незалежно від основного скупчення. Симуляція демонструє, що основна частина аналізованого протоскупчення еволюціонує у скупчення масою близько 430 трильйонів сонячних мас, подібне до скупчення Діви. У своїй роботі астрономи проаналізували менше половини великої структури, для якої відомо ще 44 можливих кандидатів.

червоним зсувом