Астрономія

Велика кількість супутників на орбіті заважатиме астрономії

Велика кількість інтернет-супутників на орбіті Землі може значно вплинути на астрономічні дослідження, проте цей вплив можливо мінімізувати. Про це говорить звіт з семінару SATCON1, проведеного Американським астрономічним товариством та центром NOIRLab.

Скільки супутників присутні на орбіті Землі?

Наразі навколо Землі знаходиться близько 2500 супутників. Загалом з початку космічної ери в 1957 році людство запустило у космос близько 10 000 об’єктів. Втім, кількість супутників на низькій навколоземній орбіті буде зростати. Зокрема, SpaceX вже запустила близько 600 супутників Starlink. Компанія Маска отримала дозвіл на експлуатацію ще 12 000 супутників та подала заявку на отримання дозволу на запуск 30 000 об’єктів. Окрім того, Amazon планує запустити близько 3200 широкосмугових супутників для власної мережі, відомої як Project Kuiper.

Як вони впливають на астрономічні дослідження?

Вплив супутників на нічне небо залежить від ряду факторів: характеру та цілі спостережень; здатності спостерігачів видаляти або маскувати супутникові сліди у своїх наборах даних; кількості, яскравості та висоті супутників. Наприклад, сліди від супутників становлять особливу проблему для телескопів, які розглядають широкі смуги неба у видимому та інфрачервоному світлі, як-от майбутня обсерваторія Віри Рубін у Чилі. Також постраждають програми спостережень, які базуються на даних, зібраних протягом сутінок, такі як пошук потенційно небезпечних астероїдів та комет. Це пояснюється тим, що в цей час супутники на низькій навколоземній орбіті усе ще будуть освітлені Сонцем.

Що можна зробити?

Так як завелику кількість супутників усе ще не вивели на орбіту, їхній вплив можна мінімізувати.

Для цього необхідно:

• Розгортати супутники не вище за 600 км над Землею;
  • Зменшити яскравість супутників, контролюючи їх орієнтацію чи затемнюючи їх, як SpaceX починає робити для Starlink;
  • Підтримувати розробки програмного забезпечення для обробки зображень, що мінімізує вплив слідів від супутників;
  • Робити доступною інформацію про орбіти супутників, щоб астрономи могли спрямовувати свої телескопи подалі від них.