Коронавірус

Вчені запропонували знезаражувати респіратори в мультиварці

Експеримент вчених із Університету Іллінойса показав, що сухе тепло звичайних електричних каструль, як-от мультиварок чи рисоварок , здатне за 50 хвилин знезаразити одноразові респіратори N95 та не нашкодити їхній ефективності. Стаття із описом експерименту опублікована у журналі Environmental Science and Technology Letters.

Звичайні тканинні або хірургічні маски не дозволяють людині, що їх носить, поширювати краплини і частинки, які літають у повітрі, затримуючи їх. Наприклад ті, що спричиняють коронавірусну хворобу. Тобто, одягаючи таку маску, людина захищатиме не себе, а інших людей. На відміну від них, респіратори типу N95 є кращим варіантом персонального захисту, тому що здатні захищати власне того, хто її носить, фільтруючи вдихуване повітря.

Через попит на надійний захист, що значно виріс у період пандемії COVID-19, багато медичних працівників відчули на собі серйозний дефіцит таких засобів. Тому частина дослідників зосередила увагу на пошуку вирішення проблеми. Як і вчені з Іллінойського університету, які шукали спосіб доступної стерилізації одноразових респіраторів, що не знижував би його здатності до фільтрації та не псував би форму, щоб правильно прилягати до обличчя. Вони запропонували використовувати для цього сухе тепло електричних каструль, типу мультиварок, які є в багатьох удома.

Експеримент вчених продемонстрував, що один повний цикл “готування респіратора” в чаші за температури близько 100 градусів Цельсія протягом 50 хвилин повністю знезаражує респіратор зовні та всередині. Така процедура знищує вірусів різних груп, зокрема коронавірус, та є ефективнішою за використання ультрафіолету. Дослід також показав, що фільтрувальна здатність респіраторів зберігається після стерилізації більш ніж на 95 відсотків і вони все ще добре прикривають обличчя навіть після 20 циклів знезараження в побутовому приладі. Таким чином можна знезаражувати одночасно навіть декілька масок.

Вчені наголошують, що важливо, аби тепло було сухим, тож воду додавати не потрібно, але рекомендовано класти на дно чаші згорнутий рушник, щоб респіратор не торкався безпосередньо стінок приладу.