Вчені винайшли новий спосіб підрахувати матерію Всесвіту

Астрономи проаналізували масу 756 галактичних скупчень із каталогу Слоанівського цифрового огляду неба та оцінили кількість матерії у Всесвіті, про що вони пишуть у журналі Astrophysical Journal. Виявилося, що матерія складає менше третини усього вмісту Всесвіту.

Що аналізували вчені?

Дослідники розробили новий інструмент під назвою GalWeight, який дозволяє обчислювати масу скупчень галактик, вимірюючи орбіти окремих галактик. Застосувавши це до 756 галактичних скупчень із каталогу Слоанівського цифрового огляду неба, команда порівняла результати з комп’ютерними моделюваннями формування галактичних кластерів. Ці моделювання відштовхувалися від різної кількості матерії. Дізнавшись, які змодельовані умови найбільш відповідають спостереженням, вчені визначили найбільш вірогідну кількість матерії, що міститься у Всесвіті.

UCR / Mohamed Abdullah

Які результати вони отримали?

Згідно з дослідженням, матерія становить близько 31,5 % від загального вмісту Всесвіту. Решта 68,5% припадає на темну енергію, яка впливає на прискорене розширення Всесвіту. Якщо б така кількість речовини була розподілена у просторі рівномірно, це відповідало б середній густині, яка дорівнює приблизно шести атомам водню на кубічний метр. Окрім того, близько 80% усієї матерії складає темна матерія, що не взаємодіє зі світлом та чинить гравітаційний вплив на видиму речовину і випромінювання.

Результати узгоджуються з даними, отриманими іншими методами, такими як оцінка анізотропії космічного мікрохвильового фону, баріонних акустичних коливань, наднових типу Ia або гравітаційного лінзування.