Технології

Вчені створили новий привод для запуску двигунів мікроскопічних роботів

Дослідники з Пенсильванського університету розробили новий привод для мікроскопічних роботів. Це дозволило створити понад мільйон таких роботів, кожен з яких видимий лише під мікроскопом, та керувати їхнім рухом за допомогою лазера. У майбутньому вчені сподіваються використовувати роботів для проведення маніпуляцій на мікроскопічному рівні. Відповідна стаття доступна у журналі Nature.

Як працює новий привод?

Привод нового типу виготовлений з тонкого шару платини. На кожному роботі встановили по чотири таких приводи, які з'єднані з фотоелементами на його спині. Ці приводи робот використовує для пересування: коли світло лазера потрапляє на фотоелемент, вони згинаються та рухають його вперед. Пересуваннями робота можна керувати, адже кожен з фотоелементів приєднаний до окремого привода.

Навіщо це вченим?

Завдяки процесу, подібному до створення друкованих плат, вчені змогли масово виготовити понад мільйон мікророботів із приводами нового типу. Розгледіти кожного з них можна лише під мікроскопом, адже їхні розміри менші за одну десяту частину міліметра. Поки що ці роботи вміють лише ходити, але наступним кроком буде включення додаткових функцій. Завдяки цьому вони зможуть здійснювати різноманітні операції у мікроскопічних масштабах. Наприклад, мікророботів можна буде виготовляти з біосумісних матеріалів та вводити під шкіру в медичних цілях.

Вчені шукають нові шляхи для використання роботів у хірургії. Так, китайські дослідники створили робота для друку клітинами по виразці шлунка, а науковці з Гарвардського університету розробили мініатюрного робота-маніпулятора для хірургічних операцій.