Технології
Екологія
Технології
Екологія

Вчені створили новий біопластик зі сміття. Він розкладається за рік

Вчені створили новий тип пластику з відновлюваних відходів, що розкладається менше, ніж за рік. Цей матеріал може бути виготовлений у промислових масштабах завдяки новому технологічному процесу без використання преміальних ресурсів, таких як мінеральні, пальмові та рапсові олії, виробництво яких шкідливе для навколишнього середовища. Інформація про це доступна на сайті Товариства імені Фраунгофера.

Як вчені створили біопластик?

Новий процес виробництва біопластику використовує відходи промислові, такі як відпрацьовані жири, що містять багато залишків мінералів. У камері ферментації генетично модифіковані бактерії здатні метаболізували ці мінерали, перетворюючи їх на полімер, відомий як полігідроксибутірат. Мікроби зберігають його у своїх клітинах у рідкій формі як джерело енергії. Після того, як пластик виділяється з клітин, він ще не готовий до промислового використання, оскільки процес затвердіння займає занадто багато часу. Саме тому отриману сировину слід змішувати з іншими хімічними добавками.

Які властивості має отриманий матеріал?

У результаті вчені створили біополімер, що за своїми властивостями нагадує поліпропілен. Якщо такий біополімер розмістити на звичайному звалищі, природні мікроорганізми повністю розщеплять його протягом 6-12 місяців. Втім, з точки зору екологічності, краще, коли пластикові вироби використовуються повторно або переробляються. Тож дослідники пропонують використовувати новий матеріал переважно в одноразових виробах.

Також вчені вважають, що такий процес можна буде використовувати для виробництва високоякісних пластикових деталей для певних технічних цілей. Умови для виробництва цього виду продуктів більш вимогливі. Щоб їх задовольнити, дослідникам доведеться розробили вузькоспеціалізовані процеси реплікації.