Технології

Вчені створили альтернативу кондиціонерам

Команда вчених розробила систему під назвою Cool Tube, що дозволяє охолонути під час спеки. На відміну від кондиціонерів, вона поглинає тепло, яке виробляється людиною, а не знижує температуру повітря в кімнаті. Новий метод також заощаджує електроенергію. Наукова стаття про це доступна у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Як діє Cool Tube?

Система Cool Tube базується на простому фізичному принципі — тепло від більш гарячих тіл передається більш холодним у процесі випромінювання. Щоб використати цей процес, вчені встановили прямокутні панелі на стінах та стелі кімнати, у яких міститься охолоджена вода. Зверху панелі загорнули у спеціальну мембрану, яка відштовхує вологу та не дає повітрю проникати всередину. Це дозволило уникнути конденсату — утворення крапель води на поверхні. Коли людина опиняється поруч із такою панеллю, вона поглинає виділене нею тепло.

І це дійсно працює?

Минулого року систему протестували у Сингапурі. Хоча температура повітря становила 30 градусів за Цельсієм, більшість з 55 учасників повідомила, що біля панелей їм було “прохолодно” та “комфортно”.

Чим це краще за кондиціонер?

Система Cool Tube споживає майже вдвічі менше електроенергії та більш екологічна, ніж звичайні кондиціонери. Окрім того, її можна буде використовувати на вулиці, наприклад, під час літніх ярмарків та концертів.