В ударному кратері Чиксулуб існувала мікробна екосистема

Вчені дослідили мінерали у ядрі ударного кратера Чиксулуб та виявили зменшення сульфатів, які були потенційним джерелом енергії для мікробів. Це вказує на те, що кратер та його гідротермальна система були середовищем існування екосистем мікроорганізмів. Стаття про це надрукована у журналі Astrobiology.

Що відомо про кратер Чиксулуб?

Ударний кратер Чиксулуб діаметром близько 180 кілометрів, що знаходиться на півострові Юкатан, є найкраще збереженою такою структурою на Землі. Його пов’язують з подією масового вимирання наприкінці крейдового періоду близько 66 мільйонів років тому, після якої зникли динозаври. Вже перші дослідження зразків продемонстрували докази великої гідротермальної системи, що утворилася у кратері після удару. Такі системи мали бути особливо поширені під час гадейського еону, що розпочався після формування Землі та тривав до 4 мільярдів років тому. Тоді Землю бомбардували астероїди і комети, що зазнали пізньої акреції. Найбільші з таких подій мали б випаровувати моря, роблячи умови на планеті непридатними для життя на поверхні. Саме тому гідротермальні системи, які утворювалися під час ударів, могли бути сприятливим місцем для створення пребіотичної хімії та середовищем зародження і ранньої еволюції життя. Таким чином, кратер Чиксулуб можна розглядати як зразок подібних систем.

Вчені зібрали зразки порід з ядра кратера Чиксулуб на 1,3 кілометрів нижче за рівень моря. Вони дослідили ізотопи сірки у фрамбоїдах — мікроскопічних сферах піриту в мінералах. Аналіз вказав на теплолюбні колонії організмів, що населяли пористу, проникну породу під дном кратера і живилися сульфатами. Ці сполуки транспортувалися через породу завдяки гідротермальній системі, що утворилася внаслідок удару. Вчені також встановили, що організми могли зберігатися тут принаймні 2,5 мільйони років після удару, як у підземній поверхні, так і у товщі води над дном кратера.

Таким чином, вчені припускають, що такі системи могли існувати і раніше, отже, саме ударні кратери могли бути місцем зародження життя на Землі.

акреції