Ультразвукове пищання вказало на задоволення пацюків від лоскотання

Британські вчені з’ясували, що чим сильніше пацюки видають ультразвукові пищання під час лоскоту, тим більше їм подобається процедура. Підтвердити це вдалося завдяки розробленому науковцями поведінковому тесту, який відстежує емоційний відгук тварин на дії людини. Дослідження опубліковане в журналі Current Biology.

Навіщо лоскотати пацюків?

Пацюки, як і люди, можуть радіти та переживати позитивні емоції. Наприклад, багатьом подобається, коли їх лоскочуть, і вони навіть можуть “сміятися”, видаючи ультразвукові пищання з частотою 50 кілогерців. А дослідники кажуть, що регулярне лоскотання може допомогти знизити рівень стресу в лабораторних та домашніх тварин. Проте правдивим є і те, що не всі пацюки однаково добре сприймають такі забавки. І тут невідомо, чи можна вважати наявність ультразвукової вокалізації пацюків показником задоволення, оскільки люди теж можуть сміятися, навіть якщо не мають хорошого настрою. Науковці з Бристольського університету вирішили це перевірити.

Як лоскотали тварин?

Дослідження провели на 16 піддослідних самцях пацюків. У процесі спочатку тварин лоскотали протягом тридцяти секунд та одночасно вимірювали кількість пищань, а потім оцінювали їхню емоційну реакцію за допомогою спеціального тестування. Після цього емоційний відгук вимірювався уже без попереднього лоскоту.

Які результати лоскотання?

Дослідження виявило, що загалом пацюкам лоскотання подобається, однак не в однаковій мірі - величина відгуку у них різнилася. Коли її порівняли з інтенсивністю пищання, то виявилося, що чим більше високочастотних звуків видає тварина, тим більше їй подобається процедура лоскотання. Вчені кажуть, що вокалізація пацюків є більш надійним сигналом, ніж людська посмішка та сміх, тому що вона передає справжні емоції тварин.

Крім того, що дослідження дало важливе розуміння того, що задоволення пацюків від лоскоту можна виміряти за їхнім пищанням, результати мають і практичне застосування. Дані дозволять точніше вивчати тваринні емоції та можуть забезпечити кращий догляд за тваринами, яких тримають в неволі.