Коронавірус

Українські вчені виявили перехресний гуморальний імунітет проти коронавірусів

Антитіла, які утворюються під час зараження коронавірусами, що викликають звичайну застуду, можуть боротися і з новим коронавірусом SARS-CoV–2, пишуть у препринті статті дослідники Львівського національного університету, Французької академії наук та компанії Експлоджен на сайті medRxiv.

Автори з’ясували, що коронавіруси мають ділянку на С-кінці поверхневого S-білка, яка є висококонсервативною, не зазнає змін під час мутацій. Імунітет реагує на неї виділенням антитіл типу IgG. У досліді вчених антитіла людей, які перехворіли на COVID-19, розпізнавали також вірус MERS — інший коронавірус, який викликає респіраторні синдроми. На основі цього вчені припустили зворотне: поширені коронавіруси, які спричиняють звичайну застуду, теж можуть змушувати організм виробляти антитіла, ефективні проти SARS-CoV–2.

Раніше ми писали, що американські вчені виявили клітинний перехресний імунітет, при якому Т-клітини людей, що перехворіли раніше застудою, викликаною «безпечними» коронавірусами, реагували схожим чином і на SARS-CoV–2. На думку українських вчених перехресний імунітет, викликаний як антитілами (гуморальний), так і Т-клітинами (клітинний), може пояснити, чому люди переносять COVID-19 із різним ступенем важкості симптомів.