У водоймах знайшли значну кількість джинсових мікроволокон

Канадські вчені виявили значну кількість мікроволокон синіх джинсів у зразках води по всій Канаді, включно з Арктикою, але вчені вважають це явище глобальним. Хоча джинси здебільшого зроблені з натуральних волокон, але останні проходять хімічну обробку на виробництві та можуть вбирати хімікати й після потрапляння в природу. Науковці насторожені, оскільки невідомо, як ці забруднювачі можуть впливати довкілля. Про це вони написали у статті, яка вийшла в журналі Environmental Science & Technology Letters.

Останні роки науковці серйозно збентежені кількістю в природі шкідливого мікропластику. Його знайшли по всій планеті: у морях, річках, ґрунті, повітрі, льодовиках, живих організмах. Значна його частина припадає на мікроволокна, які відділяються від синтетичного одягу. Натомість канадські науковці виявили, що не лише синтетичні тканини можуть забруднювати довкілля, а й природні.

Як вони це дізналися?

Дослідники з Торонтського університету провели мікроскопічне дослідження проб води із різних кутків Канади: від Торонто до Арктики. Так вони виявили, що значна частина забруднювачів була представлена мікроволокнами синіх джинсів. Точніше, у межах від 12 до 23 відсотків усіх мікроволокон у зразках були саме синім денімом. Найвища їхня концентрація знайдена в мілководних приміських озерах, але вчені знайшли їх і на глибині 1 500 метрів. На думку вчених, це означає, що мікроволокна можуть долати значні відстані.

Хоча обстеження науковців обмежене регіоном Канади, вони впевнені, що таку картину можна спостерігати у будь-якому іншому місці. І це насторожує.

У чому небезпека джинсів?

Вчені також визначили, що під час такого рутинного процесу, як прання джинсів, від них відділяється приблизно 50 тисяч мікроволокон щоразу. Значна їхня частина має шанси опинитися в природних умовах. Хоча мікроволокна деніму не є мікропластиком, а природним матеріалом, вони можуть вбирати в себе різні хімікати та штучно модифікуються хімічними речовинами при виробництві.

Науковці кажуть, ще не знають, який вплив чинять джинсові мікроволокна на довкілля, але те, що їх настільки в ньому багато, повинно спонукати дослідників вивчити це питання.