У Китаї знайшли новий вид динозаврів

Yuqing Yang et al / PeerJ (2020)

Група дослідників виявила скам'янілі рештки двох динозаврів у Китаї, що належать до раніше невідомого виду. У статті, опублікованій у журналі Peerj, вони описують скам’янілості та шукають пояснення, чому копалини так якісно збереглися.

Де були знайдені скам’янілості?

Копалини знаходилися у провінції Ляонін на північному сході Китаю. Ця місцевість є відомою точкою археологічних розкопок. Рівнина, на якій вона розташована, вкрита слідами давнього масивного виверження вулкана, яке також лишило скам’янілості багатьох інших істот. Ймовірно, виверження вулкана сталося, коли динозаври перебували у своїх норах, тому їхні законсервовані рештки добре збереглися.

Як вони виглядають?

Обидві скам’янілості належать до одного виду, раніше невідомого, який дослідники назвали Changmiania liaoningensis. У перекладі ця назва означає "той, що вічно спить", тому що обидва динозаври, схоже, були поховані уламками виверження ще живими, із закритими очима, тож здається, ніби вони заснули.

Якими були ці динозаври?

Обидва екземпляри були трохи більше метра у довжину, з довгими, майже негнучкими хвостами. Вони належили до ранніх орнітопод, які ходили прямо на великих задніх лапах і рили нори. Ці динозаври мали лопатоподібні морди, які допомагали їм швидко та ефективно копати. Шия та передпліччя цих тварин були короткими, але міцними, а лопатки нагадували такі, що мають сучасні види, які копають нори. Дослідники також виявили невелику кількість гірських порід поблизу області шлунка одного з екземплярів. Це вказує на те, що динозавр ковтав їх, як роблять сучасні птахи, щоб перетравити їжу.