Тихіші міста під час пандемії змінили спів птахів

Через тихіші міста внаслідок обмежувальних заходів під час пандемії коронавірусу птахи стали співати свої пісні на нижчих частотах та тихіше, оскільки їм більше не потрібно перекрикувати фонове шумове забруднення, спричинене людською діяльністю. Про це пишуть американські дослідники у журналі Science, які вивчили зміни голосів птахів у Сан-Франциско.

Як птахи реагують на галас?

Деякі птахи реагують на людське середовище сильніше, ніж інші. Наприклад, через численні звуки двигунів автомобілів та гул кондиціонерів птахи можуть співати голосніше та переходити на вищі частоти. Але щоб обмежити поширення COVID-19 під час пандемії, у багатьох країнах було введено обмежувальні заходи. Через це міста стали набагато тихішими без великої кількості людей та машин на вулицях. На думку вчених з Університету Теннессі, незвична тиша вже встигла викликати зміни в співі птахів, навіть більші, ніж очікувалося.

Як це простежили?

Вчені порівняли записи голосів бруантів білобрових (Zonotrichia leucophrys) у Сан-Франциско, зроблені з квітня по липень 2015-2016 років, зі співами цих птахів у квітні-травні цього року, коли в США були введені строгі заходи обмеження. У цей час рівень фонового шуму, як з’ясувалося, значно знизився - приблизно на 7 децибелів від звичайного показника.

Що змінилося?

Без гулу автомобілів та інших людських звуків птахи знову почали співати на нижчих частотах, чого не спостерігали у птахів в містах декілька десятиліть. Їхній голос став ще й тихішим, бо через зменшення фонового шуму їм стало легше почути одне одного. Дистанція, на якій чутно пісню бруантів скоротилася вдвічі. Це пояснює, кажуть автори, чому люди стали частіше чути співи птахів на самоізоляції. Наслідком локдауну для тварин може стати краща успішність в пошуку партнера, відповідно, кращий репродуктивний успіх птахів, так само як і стабільніша їхня популяція, йдеться в статті.

Хоча дослідження проведене лише в межах Сан-Франциско, вчені кажуть, що немає підстав вважати, що це не стосується птахів в інших місцях. Дослідники розмірковують, що триваліший період тиші міг би ще більше змінити голоси птахів.