Тепловий стрес знизив стійкість коралів до підкислення океану

Тепловий стрес зменшив стійкість коралів до підкислення морської води, порушивши процес утворення скелету. На це вказують результати дослідження, в ході якого вчені оцінювали стійкість коралів до зниження pH за різних значень температури середовища. Стаття опублікована в журналі Science Advances.

Francesco Ungaro / Pexels

Для чого це вивчали?

Коралові рифи є одними із найрізноманітніших та продуктивних екосистем на Землі. Але разом із тим вони є одними із найвразливіших. Глобальне потепління призводить до нагрівання океанів, що завдає коралам потужного теплового стресу. Внаслідок цього корали втрачають симбіотичні водорості та відбілюються. Вибілені, вони стають вразливішими до несприятливих умов, знижується їхня кальцифікація та вони часто масово гинуть. Але збільшення вуглекислого газу в атмосфері призводить не лише до нагрівання океану, а й до його окислення, що так само порушує насиченість коралів кальцієм. Науковцям відомо, що ці два чинники — тепло та підкислена вода — мають найгірший вплив на коралові рифи, коли діють одночасно, але механізм взаємодії залишався невідомим. Зараз вчені з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі пролили більше світла.

Що з’ясовували вчені?

Дослідники провели досліди на двох видах коралів: Pocillopora damicornis та Stylophora pistillata. Вони вирішили перевірити реакцію коралів на підвищення кислотності води за різних значень температури води, в якій штучно підтримували різний парціальний тиск вуглекислого газу. Одних піддослідних вчені тримали за температури води у 28 градусів Цельсія, що є оптимальною для них. Інші перебували в теплішій воді — близько 31 градуса за Цельсієм.

Щоб відстежувати значення pH коралів, науковці використовували поміщені в тканини коралів роботизовані мікроелектроди та метод вимірювання ізотопів бору.

Які результати отримали?

В умовах комфортної температури обидва види коралів однаково добре витримували підкислення морської води. Для цього вони підвищували внутрішнє значення pH та підлаштовували під нові умови процес кальцифікації, що забезпечує утворення їхнього скелету. Але за температури середовища в 31 градус Цельсія, що призводить до відбілення, в обох коралів суттєво знижувалися рівні кальцифікації.

Показник значення pH поверхні океану знизився на 0,1 від показника доіндустріального рівня, тож температура є не єдиною загрозою коралам. Дослідники вважають, що їхня робота наголошує на тому, як багато зусиль людству доведеться докласти для збереження та відновлення цінних коралових рифів.

Оновлено о 20:45: Спочатку ми написали, що показник pH поверхневих вод океану зараз на 0,1 більший від показника доіндустріального рівня, що означало би зменшення кислотності. Насправді ж вода в океані стала більш підкисленою, а її pH знизився на 0,1.