Телескоп TESS завершив свою основну місію

Телескоп TESS, який належить NASA та призначений для пошуку екзопланет, завершив свою основну місію після двох років роботи. За цей час він встиг знайти 66 підтверджених екзопланет та близько 2100 кандидатів у них. Розширена місія TESS триватиме до 2022 року, повідомляє NASA.

Що це за телескоп?

Спеціалісти NASA запустили Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) на орбіту у 2018 році. Він змінив апарат Kepler та зміг шукати планети поблизу в сто разів яскравіших зірок, ніж ті, що досліджував його попередник. Для цього TESS використовував набір з чотирьох камер, що мають малу потужність та низький рівень шуму. Апарат шукав екзопланети на відстані до 30 тисяч світлових років від Землі за допомогою транзитного методу, відстежуючи спади у світності зірок, що можуть вказувати на проходження планети перед їхнім диском.

Які відкриття він зробив?

У квітні 2019 року телескоп знайшов свою першу землеподібну екзопланету HD 21749c. Зірка, довкола якої вона обертається, знаходиться на відстані 52 світлових років від нас. Серед інших важливих знахідок TESS була планета земної групи TOI 700d, яка знаходиться у придатній для життя зоні біля свого світила. Окрім того, телескоп також спостерігав за кометами, вибухами наднових у бінарних системах з білими карликами та навіть побачив, як чорна діра роздирає зірку.

Тепер TESS переходить до розширеної місії та буде створювати зображення втричі швидше, ніж під час основної. Впродовж наступного року він зніматиме південну частину неба, а потім, до вересня 2022 року, скануватиме північну частину та області вздовж площини обертання Землі навколо Сонця.