Палеонтологія

Телеозаври виявилися одними з найуспішніших крокодилофорів юрського періоду

Дослідники ідентифікували один невідомий раніше вид телеозаврів та сім його найближчих родичів. Це дозволило виділити дві великі підгрупи у межах родини, які морфологічно, екологічно та біогеографічно відрізняються одна від одної. Окрім того, дослідження показує, що телеозаври були більш різноманітними, ніж вважалося раніше та представляли одних з найуспішніших крокодиломорфів у юрському періоді. Стаття про це доступна у журналі PeerJ.

Хто такі телеозаври?

Телеозаври — це далекі викопні родичі сучасних крокодилоподібних, до яких належать алігатори, крокодили, кайманові і гавіалові. Вони були розповсюджені майже глобально та населяли прісноводні, солонуваті, лагунні й глибоководні морські екосистеми юрського періоду. Більшість видів цієї родини мали витягнуту морду та велику кількість зубів, яку у гавіалів. Це свідчить про полювання на невелику здобич, яка швидко рухається. Телеозаври є частиною ширшої клади крокодиломорфів Талатозухія. Скелетна та стоматологічна морфологія телеозаврів досліджена добре, але еволюційні взаємозв'язки цих крокодиломорфів недостатньо вивчені.

Дослідники ідентифікували один раніше невідомий вид телеозаврів та сім його найближчих родичів. Їхній аналіз показує, як телеозаври адаптувалися до важливих температурних змін морів юрського періоду. Виявилося, що ця родина представляла одних з найуспішніших крокодиломорфів того часу. Вони були складною, різноманітною групою, яка змогла експлуатувати різні середовища існування та шукати різноманітні джерела їжі. Їхній фізичний склад також виявився більш різноманітним, ніж вважалося раніше.

Також палеонтологи створили більш детальне генеалогічне дерево цієї родини. Зокрема, вони виділили дві окремих групи, що відрізняються одна від одної анатомією, чисельністю, середовищем існування, географією розповсюдження та стилями харчування. Перша група, телеозавриди, були більш гнучкими щодо свого середовища проживання та харчування. Друга група, відома як махімозавриди, була більш розповсюдженою і поширеною.