Татуювання порушили роботу потових залоз

Великі татуювання можуть порушувати природну здатність охолоджувати тіло через потовиділення, пишуть вчені у журналі Journal of Applied Physiology. Висновок базується на результатах їхнього дослідження, які показали, що у відповідь на нагрівання татуйована шкіра виділяє меншу кількість поту та більш солону, що може мати негативні наслідки для нормальної терморегуляції.

Що кажуть попередні дослідження?

Попри надзвичайну поширеність татуювань у світі, досліджень щодо їхнього впливу на шкіру, зокрема потові залози, проведено небагато. 2017 року науковці провели перше свого роду дослідження зв’язку татуювання та функціональності потових залоз. Тоді вони з’ясували, що шкіра в місці татуювання виділяє приблизно на половину менше поту, ніж вільна від чорнил. А ще вона була значно солонішою за нормальну. Однак того разу метод, який використовували на учасниках, відрізнявся від звичайного процесу потовиділення для охолодження, тож науковці провели нове дослідження, що зображує реакцію шкіри на реальні життєві умови.

Яким було нове дослідження?

Дослідники вимірювали потовиділення на різних частинах шкіри у десяти добровольців. Їх одягнули у спеціальний одяг із трубками всередині, через які прокачували теплу воду принаймні 30 хвилин. Завдяки цьому тіло піддослідних нагрівалося та виділяло піт, який науковці могли точно виміряти. Процес дуже схожий на природні умови, коли тіло намагається підтримувати сталу температуру у відповідь на нагрівання.

Чи відрізняються результати?

Аналіз результатів не виявив різниці між початком потовиділення на різних частинах тіла, що на думку авторів, свідчить про незмінену татуюваннями роботу нервової сигналізації, яка запускає потовиділення. Як і в попередньому дослідженні, не татуйована шкіра виділяла більше поту та була менш солоною. Щоправда, перший показник відрізнявся не на 50 відсотків, а всього на 15. Різницю у результатах вчені схильні пояснювати різними методами, які були використані у двох дослідженнях.

Базуючися на отриманих результатах, вчені впевнені, що татуювання справді чинять якоюсь мірою негативний вплив на потові залози людини. І це може бути клінічно значущим для людей, у яких татуювання покривають значну площу тіла. У них можуть виникати проблеми зі здоров’ям внаслідок порушеної терморегуляції.