Тасманійський диявол повернувся до материкової Австралії

Тасманійського диявола успішно повернули до материкової Австралії, де він вимер близько трьох тисяч років тому, зазначається у пресрелізі компанії Global Wildlife Conservation, яка разом із організаціями захисників природи Aussie Ark та WildArk провела реінтродукцію тварин. Програма покликана не тільки відновити втрачену популяцію на материкові, а й урятувати тварин від вимирання, яке їм зараз загрожує.

Хто такі тасманійські дияволи?

Сама назва тасманійського диявола (Sarcophilus harrisii) говорить про те, що він населяє дику природу острова Тасманія. Але ця хижа сумчаста тварина, розміром із невелику собаку, ще десь три тисяч років тому була поширена не тільки на австралійському острові, а й на значній території материкової Австралії. Можливою причиною їхнього зникнення вважають більших відносно до них собак динго, з якими дияволи могли конкурувати за поживу та які врешті витіснили їх з материка. Хоча на Тасманії динго не було, але чисельність дияволів все одно скорочується - серед них шириться єдиний відомий науці заразний рак, що вже знищив до 90 відсотків популяції цих тварин. Зараз їх залишилося всього 25 тисяч, і вони на межі вимирання, вважають вчені. Щоб врятувати вид від острівної зарази, захисники природи з організацій Aussie Ark, WildArk та Global Wildlife Conservation провели реінтродукцію тасманійських дияволів до материкової Австралії.

Як реінтродукували тварин?

Вчені випустили одинадцять особин тасманійського диявола на заповідну територію площею 400 гектарів. Заповідник створений у такий спосіб, щоб мінімізувати ризики для новоприбулих тварин. Там вони будуть захищені від захворювань, пожеж, автомобілів та хижих тварин.

Але ця група дияволів не єдина в Австралії. Незадовго до цього захисники природи провели попередній тестовий випуск 15 тварин до материка, тож зараз їх в Австралії вже 26 особин. Протягом наступних двох років заплановано зробити ще дві реінтродукції: 20 тварин приведуть у 2021 році та ще стільки ж у 2022 році. За здоров’ям та добробутом тасманійських дияволів стежитимуть за допомогою фотопасток, спеціальних нашийників, мікрочипів та опитувань працівників заповідника.

Усі внесені тварини були розведені та вирощені під керівництвом організації Aussie Ark в умовах, що сприяють розвитку їхньої природної поведінки. Завдяки цьому випущені на волю тварини мають необхідні для виживання у дикій природі навички.

Яка з цього користь?

Програма має на меті не тільки відновлення чисельності тасманійських дияволів. Ці тварини можуть допомогти відновити вкрай вразливу екосистему Австралії. Тасманійський диявол є найбільшим сумчастим хижаком, тож може допомогти контролювати чисельність диких котів, лисиць та інших інвазійних видів, які завдають значної шкоди місцевій фауні.

Надалі вчені прагнуть випустити на волю й інших важливих для екосистем Австралії тварин. Наприклад, східних кволів, довгоносого потору, кенгуру Парма, малого бандикута, тощо.