Біологія

Тарганів запідозрили у наявності еусоціальності

Серед сучасних тарганів вперше помітили ознаки еусоціальності. Дослідження комах Melyroidea magnifica показало, що вони мають розподіл на касти та, можливо, єдину самку, здатну до розмноження, подібно до мурах. Про це словацькі вчені написали у статті журналу The Science of Nature.

Що таке еусоціальність?

Деяких тварин, які живуть групами, називають еусоціальними. Це означає, що вони мають найвищий рівень суспільної організації: не тільки проживають разом, а й мають розподіл функцій між собою, спільний догляд за потомством та вибіркову здатність до розмноження серед членів угруповання. Чи не найбільш відомими тваринами із таким устроєм є бджоли, мурахи та терміти. У них робочі особини не можуть розмножуватися і лише матки відкладають яйця та забезпечують поповнення популяції. І хоча тарганів вважають родичами термітів, серед їхніх сучасних видів такого устрою не спостерігали. До цього часу.

Про кого саме йде мова?

Вчені із зоологічного інституту Словацької академії наук займалися вивченням доволі рідкісного виду тарганів Melyroidea magnifica, які населяють тропічні ліси Анд у Південній Америці. Дослідники протягом двох місяців спостерігали за гніздом із кількасот комах, яких знайшли всередині дерев. Вони нечасто вилізають із дупел, тож це пояснює, чому цих тарганів так рідко бачили в дикій природі, кажуть науковці. Також вони помітили, що особини групи відрізняються між собою. Серед них були дорослі з яскравою червоною головою та зеленим тілом, і невеликі чорні німфи. Вчені з’ясували, що таргани спілкуються між собою за допомогою антен, мають своїх “охоронців” та спільно займаються чищенням гнізда. Але дещо зацікавило вчених ще більше.

Яка головна особливість?

Вчені помітили одну особину, яка була в 1,25 раза більшою, ніж сородичі, та мала білі крила. Її бачили недовго, але обов’язково у супроводі інших особин. Зважаючи на те, що за період спостереження вчені не бачили, щоб хтось із тарганів відкладав яйця, дослідники припустили, що це могла бути “королева” тарганів Melyroidea magnifica. Але автори наголошують, що їм потрібно більше інформації про цих тварин, щоб зробити однозначні висновки.