Тактильні відчуття у VR-грі передали через серцебиття

Японські вчені створили гру для віртуальної реальності, де окрім візуальних та слухових ефектів, використали серцебиття гравців, щоб передати тактильні відчуття від взаємодії з віртуальним об’єктом. За сюжетом гри, користувачам було потрібно розбити декілька цілей кулею, яка була прив’язана до них, а потім перерізати пов’язувальну нитку. Один з гравців, який брав участь в експерименті, повідомив, що він не хотів завершувати гру, перерізаючи нитку. Результати дослідження опубліковані в журналі Journal of Robotics, Networking and Artificial Life.

Що не так з віртуальною реальністю?

За останні кілька десятиліть технічний прогрес дозволив розробляти все більш складні, та реалістичні відеоігри. Одним з найбільш помітних досягнень в ігровому світі є віртуальна реальність (VR), яка занурює в заздалегідь змодельований світ та ізолює від реального, прибираючи всі бар’єри: рамку телефону, необхідність натискати щось на екрані та інші подразники. Проте більшість VR систем в першу чергу орієнтовані на зір, використовуючи гарнітури, через які користувачі потрапляють у змодельоване середовище. Але зорові та слухові відчуття без тактильних не можуть створити повного ефекту присутності. У своїй роботі дослідники зі школи інформатики Університету Нагоя в Японії вирішили об'єднати тактильні і аудіовізуальні відчуття у своїй VR - грі.

Що за гра?

Під час гри у користувача є кілька цілей, які потрібно розбити, потрапивши в них віртуальною кулею. У змодельованому світі куля ніби прив’язана до гравця, а в кінці гри, після того, як гравець знищить всі цілі, його просять відрізати з’єднуючу нитку ножицями, якими потрібно управляти за допомогою контролера. У створеній грі, щоб гравець міг відчувати кулю в руках, інженери вирішили звернутися до людського серцебиття. Змодельована куля діє у темпі биття серця гравця. Тому він бачитиме об’єкт в окулярах, чутиме його завдяки слуховим ефектам та зможе відчувати почуття, схожі на відчуття дотику, ніби чуючи власне серце.

Ця мультисенсорна VR-гра була розроблена на платформі для розробки відеоігор Unity, а у віртуальне середовище гравців занурюватиме головний дисплей HTC Vive VR, контролер, система відстеження серцебиття, а також пристрій тактильного відображення, вбудований в блок управління. Біометрична інформація гравця збирається за допомогою стетоскопа з вбудованим мікрофоном, який підключається через стереокабель. Щоб зменшити шум мікрофона і поліпшити розпізнавання серцебиття гравця, команда також використовувала фільтр нижніх частот 500 Гц.

Як серцебиття передаватиме відчуття дотику?

У системі біологічна інформація користувача, тобто дані про биття серця, пов'язані з аудіовізуальним контентом. Гравець взаємодіятиме з віртуальними об'єктами за допомогою фізичних рухів тіла, а система передаватиме зміни його серцебиття як додаткову звукову інформацію, яка провокуватиме тактильні відчуття. У попередньому дослідженні інженери випробували гру на добровольці, де він зміг відчути свій зв’язок з кулею, якої розбивав цілі та, за його словами, йому не хотілося перерізати пов’язувальний дріт у кінці гри.

У майбутньому дослідники планують провести подальші дослідження, спрямовані на оцінку ефективності гри в досягненні бажаного ефекту присутності, а також вони прагнуть збільшити швидкість реагування системи на серцебиття гравців. Зворотній зв'язок від користувачів, який вони зібрали, здається обнадійливим, оскільки більшість гравців повідомили, відчували зв'язок з кулею.