Свині зіграли у відеогру за допомогою джойстика

Американські науковці продемонстрували, що свині здатні грати в просту відеогру за допомогою джойстика. Піддослідні тварини успішно пройшли завдання на когнітивні здібності, які початково розроблені для таких спритніших тварин, як примати. Про успіхи свиней вчені написали у журналі Frontiers in Psychology.

Eston Martz / Pennsylvania State University

Навіщо це вивчали?

З кожним роком увага наукової спільноти до розумових здібностей тварин зростає. Хоча ми частіше бачимо новини про дослідження поведінки мишей або приматів, деякі вчені фокусуються на вивченні когнітивних умінь таких свійських тварин, як вівці, кози або свині. Свиньми (Sus scrofa) зацікавилися і вчені з Університету Пердью. Давно відомо, що свиней можна навчити команд, типу «Сидіти» або «До мене», а також вони демонстрували здатність розв'язувати складніші завдання, наприклад, знаходити їжу, орієнтуючись на віддзеркалення. У новій роботі американські науковці вирішили перевірити когнітивні здібності свиней детальніше.

Як тестували свиней?

До досліджень залучили усього чотирьох свиней. Двоє з них, Гамлет та Омлет, належали до породи йоркширських. А Ебоні та Айворі — породи карликових свиней панепінто. Не зважаючи на походження, усі тварини проходили однакове навчання.

Свиней тренували грати в примітивну відеогру — метод, що часто застосовується для вивчення розумових здібностей тварин. Суть завдання зводилася до того, щоб тварини рухали курсором на екрані у напрямку цільових об'єктів. При цьому свині керували курсором за допомогою джойстику, який рухали рилом.

Як пройшли завдання тварини?

Науковці пишуть, що усі чотири тварини успішніше пройшли завдання, ніж це можна було б очікувати за умови простого збігу. Це означає, свині зрозуміли, що переміщення джойстика рилом пов'язане з переміщенням курсора на екрані. При цьому тварини були й самі зацікавлені у соціальному контакті з експериментаторами: коли апарат видачі ласощів зламався, свині все одно продовжували правильно виконувати завдання, якщо дослідники їх підтримували вербально або тактильно. А під час виконання найскладніших завдань лише словесне заохочення допомагало тваринам.

Хоча загалом свині впоралися дещо гірше, ніж примати при розв'язанні подібних завдань, вчені припускають, що частково причина у самому експерименті. Випробувані на свинях досліди розроблялися для більш спритних і візуально орієнтованих ссавців. Подальші дослідження із застосуванням сенсорних екранів або інших сучасних комп'ютерних технологій може допомогти краще зрозуміти когнітивні можливості свиней та інших свійських тварин.