Медицина
Технології

Створено смарт-капсулу для збирання бактерій кишківника

Винахідники із американського Університету Пердью розробили прототип капсули, яку можна проковтнути і вона збиратиме бактерії з кишківника пацієнта для аналізу кишкової мікрофлори. Основним компонентом капсули є абсорбуючий гідрогель, що притягуватиме бактерії, у полімерній оболонці. Стаття з описом винаходу опублікована у журналі RSC Advances.

Кишкова мікрофлора є одним із індикаторів здоров’я людини. Вивчення її видового складу може мати рішуче значення для встановлення правильного діагнозу, але є не найпростішим завданням. Лікарю потрібно проаналізувати випорожнення пацієнта, щоб визначити, які бактерії населяють його травний тракт, але цей метод недосконалий. Він не дає розуміння, з якої частини травної системи вони походять - товстого кишечнику, шлунку, прямої кишки чи іншого місця. Американські вчені вважають, що допомогти вирішити це питання можуть їстівні капсули.

Як це працює?

Капсула складається із гідрогелю, здатного притягувати рідину із бактеріями, та полімерної оболонки. Ковпачок останньої може бути створений таким чином, щоб розчинятися лише в умовах певного значення pH, відповідно до частини шлунково-кишкового тракту (ШКТ). Завдяки цьому гідрогель звільниться та абсорбуватиме бактерії лише в тій частині ШКТ, мікрофлору якої потрібно дослідити.

В ході всотування рідини з бактеріями гідрогель набухає та врешті запечатує собою отвір на місці ковпачка. Так захоплені бактерії зберігаються всередині капсули, а подальша абсорбція припиняється. Все, що залишається зробити, це проаналізувати вміст капсули, яка вийшла природнім шляхом разом із каловими масами.

Вчені зазначають, що кожна капсула є одноразовою, але це не вплине на доступність аналізу, оскільки її виготовлення коштує приблизно 1 доллар.

Спершу свині

Дослідники ще не проводили тестування свого винаходу на живих моделях, але наступним кроком бачать проведення дослідження на свинях. Тільки після цього слідуватиме випробування капсули на людях.

Раніше ми писали про те, що кишкові бактерії допомогли покращити ефективність імунотерапії раку в мишей.