Створено біорозкладний матеріал для шльопанців

Американські дослідники розробили біорозкладний матеріал для шльопанців із водорослевої олії, що розкладається в компості чи ґрунті за 16 тижнів, та можуть стати більш безпечною для середовища альтернативою поліуретановому взуттю. Стаття з описом винаходу вийшла в журналі Bioresource Technology Reports.

Щоб створити більш екологічну заміну зручним, але шкідливим для довкілля шльопанцям із синтетичних полімерів, вчені з Університету Каліфорнії в Сан-Дієго разом із стартап компанією Algenesis Materials пропонують використовувати олію водорослей. З них вчені виробляють поліестер поліоли, які поєднують із поліуретановою піною та отримують більш безпечну, але якісну піну на основі водоростей, що чудово підходить для виробництва літнього взуття. Наразі технологія дозволяє виробляти матеріал, що на 52 відсотки складається із біологічних компонентів, але науковці запевняють, що з часом дійдуть і до 100 відсотків.

Вчені дотримуються думки, що час служби матеріалу має відповідати тривалості його використання, тож немає сенсу створювати продукт, який “житиме” 500 років, але яким користуватимуться лише рік. Перевірка довгоживучості нового матеріалу для шльопанців показала, що він має відносно незначну тривалість існування в природному середовищі. В умовах звичайного компостування та в ґрунті піна розкладається за 16 тижнів. Щодо безпечності, то протягом цього часу не було зафіксовано виділень у довкілля жодних токсичних речовин.

Не менш важливим відкриттям стало виділення бактерій та їхніх ензимів, що деполімеризують винайдений продукт. Дослідники вважають, що ці бактеріальні речовини можна використовувати, щоб розкладати пластикові вироби та утворювати з них нові поліуретанові мономери, забезпечуючи цим циклічне використання пластику.

Завдяки цьому винаходу, вважають автори наукової роботи, можна буде говорити не тільки про більш екологічні шльопанці, а й про новий тип пластику, що буде повністю переробним.