Медицина

Склад меконію вказав на схильність немовлят до виникнення алергії

Канадські дослідники виявили зв'язок між складом меконію та ризиком розвитку алергії в перший рік життя немовлят. Їхні дослідження показують, що діти з меншим різноманіттям метаболітів у перших випорожненнях більш схильні до виникнення гіперчутливості імунної системи. Результати опубліковані в журналі Cell Reports Medicine.

NAUKA.UA

Що таке меконій?

Меконієм у медичній літературі називають перші випорожнення новонароджених. За складом перші фекалії зовсім не подібні до звичайних випорожнень людей. Замість решток перетравленої їжі, меконій складається із залишків речовин, що потрапили в кишківник на пізніх термінах вагітності. Зокрема, це навколоплідні води, відмерлі клітини шкіри та кишківника тощо. Меконій також дуже багатий на різного роду метаболіти, які надійшли та накопичилися в організмі дитини під час внутрішньоутробного розвитку від матері. Тому він є початковим джерелом поживних речовин для перших бактерій, які починають заселяти кишківник одразу після народження. Тобто вивчаючи меконій, можна визначити, впливу яких речовин піддався плід в утробі, а також те, як формується кишковий мікробіом немовлят. Зважаючи на те, що з кишковими бактеріями деякі дослідження пов'язують розвиток алергій, вчені з Університету Британської Колумбії вирішили дослідити, чи можна передбачити схильність дитини до алергії в перший рік життя на основі аналізу перших випорожнень.

Яким було дослідження?

Вчені зібрали зразки меконію від сотні новонароджених та проаналізували їх на вміст метаболітів. Результати аналізу вчені порівняли із даними шкірного тесту, що виявляє ступінь реактивності імунної системи, яка при алергії надмірно висока.

Науковці дійшли висновку, що менше різноманіття хімічних сполук в меконії дитини пов'язане з більшим ризиком розвитку алергії протягом першого року життя. Також зниження кількості окремих речовин у перших випорожненнях асоціювали зі змінами у бактеріальних угрупованнях, які відіграють важливу роль у розвитку та дозріванні мікрофлори кишківника немовлят. Згодом дослідники поєднали усі отримані дані й за допомогою алгоритму машинного навчання змогли передбачити, чи розвинеться у дитини в перший рік алергія, із точністю в 75 відсотків.

Що дають ці результати?

На думку авторів, їхня робота показує, що розвиток здорової імунної системи та кишкової мікробіоти починається ще навіть до народження дитини. А раннє виявлення дітей, які найбільше схильні до виникнення алергії, може сприяти вчасній корекції їхнього стану та запобіганню розвитку інших патологій. Так, відомо, що діти з алергією мають вищий ризик захворіти на астму. Науковці сподіваються, що тепер стане можливим провести ранні втручання для зниження цього ризику, ще до того, як у дитини навіть проявляться перші симптоми алергії.