Сімейні пари не стали з часом схожими одне на одного

Американські дослідники повторили на масштабнішому рівні дослідження 33-річної давності, щоб з’ясувати, чи справді сімейні пари з часом стають схожими одне на одного за виглядом, згідно з популярним уявленням. Результати досліду, в якому взяли участь понад 500 пар, не підтверджують цю гіпотезу, пишуть науковці у журналі Scientific Reports.

Хто сказав, що пари стають схожими?

Є популярне уявлення про те, що з часом романтичні пари стають дедалі більше схожими одне на одного не тільки характерами, а й зовнішністю. Щоб пояснити це явище, дослідники висували різні гіпотези. Головна з них каже, що сімейні пари з часом починають наслідувати спосіб вираження емоцій одне одного, що врешті призводить до зміни їхнього обличчя схожим чином. Єдине наукове дослідження цього питання провели у 1987 році, в і ньому взяли участь лише дванадцять гетеросексуальних пар, що не може зображувати дійсність. Тому науковці зі Стенфордського університету вирішили перевірити результати давнього експерименту та провести власне, масштабніше дослідження.

Як провели нове дослідження?

Оригінальне дослідження 1987 року вивчало фотографії 12 пар з періоду, коли вони одружилися, і порівнювали з їхніми фотографіями через 25 років спільного життя. Натомість нова робота стосувалася вже 517 одружених пар, чиї фотографії незадовго після весілля порівнювали з фотографіями, зробленими від 20 до 69 років пізніше. Усі пари теж були гетеросексуальними білими, зазначають вчені, оскільки було складно знайти достатню кількість гомосексуальних темношкірих пар, щоб забезпечити змістовний аналіз. Порівнянням облич займалися 153 людини, а також алгоритм розпізнавання облич VGGFace2.

Що показало дослідження?

Аналіз результатів не виявив жодних доказів того, що пари взагалі стають з віком нагадувати одне одного, що стало несподіванкою навіть для вчених. Навіть навпаки, базуючись на опитуванні та результатах, що їх видав VGGFace2, можна сказати, що пари навіть набувають деяких відмінностей, хоча й незначних.

Проте вчені з’ясували дещо інше, що могло би пояснити отримані у 80-х роках результати. Більшість пар із самого початку мали певні схожі риси. Це дає змогу припустити, що ми схильні обирати собі в довгострокові партнери тих, хто чимось схожий на нас. Це справедливо і стосовно характерів, інтелектів, поглядів та цінностей, вважають дослідники. Ці показники зазвичай збігають ще на початку стосунків, а не підлаштовуються з роками.