Медицина
Технології
Медицина
Технології

Штучний інтелект виявив ознаки хвороби Альцгеймера по мовленню

Американські дослідники розробили алгоритм штучного інтелекту (ШІ), який може виявляти ознаки хвороби Альцгеймера із точністю понад 95 відсотків. Алгоритм у своїй роботі аналізує розмову обстежуваних та здатний виявляти в ній порушення, властиві хворим навіть на ранній стадії. Вчені представили своє дослідження на 19-му Міжнародному семінарі по добуванню даних в біоінформатиці.

Через те, що лікування та однозначного способу діагностики хвороби Альцгеймера ми поки що не маємо, вчені хапаються за кожний потенційний шанс, що допоможе виявляти ранні ознаки захворювання. Дослідники з Технологічного інституту Стівенса в Нью-Джерсі спробували створити алгоритм штучного інтелекту, який впорався би з цим завданням краще людей.

Що в основі роботи?

Дослідження ґрунтується на тому, як деякі хворі на хворобу Альцгеймера висловлюються. Це захворювання, як і інші, що викликають деменцію, вражає деякі ділянки мозку, що контролюють мовлення. Такі хворі відчувають складнощі з пошуком відповідних слів, наприклад, словом “книга” називають газету або замінюють іменники на займенники. На ранніх стадіях 8-10 відсотків хворих мають певні мовленнєві порушення, які стають важчими та численнішими протягом прогресування захворювання. Оцінювання того, як пацієнт говорить, є стандартною практикою скринінгу хвороби Альцгеймера.

Що робить ШІ?

Штучний інтелект натренований на понад тисячі текстових інтерв’ю хворих на хворобу Альцгеймера та здорових людей і це дає йому змогу виявляти зміни в мовленні обстежуваних, коли ті проходять простий тест. Тестування полягає в тому, щоб описати своїми словами малюнок, на якому діти крадуть печиво з банки. Точність діагностики алгоритму ШІ сягає 95 відсотків і він уміє пояснювати, як дійшов до своїх висновків, кажуть його розробники.

У наступних дослідженнях науковці планують розширити можливості їхнього ШІ, наприклад, розуміти інші мови, окрім англійської, та діагностувати хворобу на основі й інших текстів, як-от електронних листів або публікацій в соціальних мережах.