Астрономія
Технології

Штучний інтелект класифікував галактики

Штучний інтелект, який астрономи використали для обробки зображень телескопа Субару, зміг класифікувати спіральні галактики з точністю 97,5%. Нейромережа проаналізувала 560 тисяч галактик на фотографіях, вказала серед них спіральні та визначила їхній тип. У майбутньому дослідники сподіваються навчити її розпізнавати такі деталі, як перетинки галактик, їхні злиття та гравітаційно лінзовані об’єкти. Відповідна стаття доступна у журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Що таке спіральні галактики?

Спіральні галактики — поширений тип галактик у Всесвіті. Їх можна впізнати за наявністю спіральних рукавів, що обертаються довкола центру. В залежності від того, в яку сторону вони закручуються, розрізняють S-образні галактики та Z-образні. Визначити тип галактики візуально легко, проте це незручно при роботі з великим масивом даних. Телескоп Субару створив фотографії далекого Всесвіту з високою роздільною здатністю та широким охопленням поля зору. На них зображено 560 тисяч галактик, тож для того, щоб визначити їхній тип, вчені вирішили застосувати нейромережу.

Як штучний інтелект зміг це зробити?

Дослідники натренували штучний інтелект за допомогою тисяч зображень галактик різних типів, знятих під різними кутами. У результаті нейромережа навчилася визначати тип галактик з точністю 97,5%. Це дозволило застосувати її для усього масиву зібраних даних, класифікувати з її допомогою близько 80 тисяч спіральних галактик та визначити, які з них належать до S- та Z-типів.

Після того, як ця методика показала свою ефективність, астрономи сподіваються використати її для більш детального вивчення будови та особливостей галактик.