Технології

Шар наночастинок подовжив життя світлодіодам

Додавання шару наночастинок до світлодіодних конструкцій збільшує термін їхньої експлуатації через зменшення нагрівання пристроїв. Також це дозволяє виробляти більше світла при тому ж рівні споживання енергії. Дослідники сподіваються, що цей спосіб можна буде застосовувати для існуючих напівпровідникових пристроїв, повідомляється у статті в журналі Light Science & Applications.

Світлодіоди широко використовуються у побуті: для світлофорів, підсвітки електронних дисплеїв, великих зовнішніх екранів, а також для знезараження та очищення води і різноманітних поверхонь. Світло у таких пристроях випромінює мікросхема, що оточена прозорим матеріалом: епоксидною смолою, склом чи пластиком. Вчені намагаються збільшити їхню ефективність вже багато років, адже матеріал, що інкапсулює схему, заломлює та відбиває випромінене нею світло, не випускаючи його частину в зовнішнє середовище.

Щоб подолати це, команда вчених помістила між чипом та матеріалом, що його оточує, плоский шар наночастинок. Це дозволило світильникам випромінювати на 20% більше світла через зменшення його відбиття. Також цей спосіб сприяв зменшенню виділення тепла, а отже, і продовженню життя мікросхеми.

Наступним етапом дослідження стане виготовлення зразка світлодіодного пристрою з шаром наночастинок і тестування найкращих конфігурацій такої системи. Автори вважають, що їхній спосіб дозволить також підвищити ефективність інших оптичних пристроїв, зокрема, сонячних батарей.